Gå til innhold

E34 525i 24v turbo -40.000kr!


AronG
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har bud på 15.000 for motor, girkassa, m20-starter og svinghjul, ein sleten sinter-clutch med zachs-trykkplate, ledningsnett, hjerne, innsug, 465-dyser, heftigere coiler, intercooler og rør, dump-ventil, eksosmanifold med ekstern waste-gate og turbo, 3" eksos med 2stk magnaflow potter.

Vil helst selga bilen i ett, så kjem da noken å tar heile bilen før eg begynner å plukke den så selger eg den unna.. :)

Ellers står det på nye Hella DE-lykter med xenon-kit, strøkne sorte M5-stoler framme og bak med varme i framsetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bud på 15.000 for motor, girkassa, m20-starter og svinghjul, ein sleten sinter-clutch med zachs-trykkplate, ledningsnett, hjerne, innsug, 465-dyser, heftigere coiler, intercooler og rør, dump-ventil, eksosmanifold med ekstern waste-gate og turbo, 3" eksos med 2stk magnaflow potter.

Vil helst selga bilen i ett, så kjem da noken å tar heile bilen før eg begynner å plukke den så selger eg den unna.. :)

Ellers står det på nye Hella DE-lykter med xenon-kit, strøkne sorte M5-stoler framme og bak med varme i framsetene.

ok :) åssen er motoren? frisk? bruker vann ell unormalt mye olje, tikking, osv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen blei overhalt når det blei bygd turbo, men bunndelen blei ikkje gjort noke med meiner eg. Bruker ikkje vann eller olje, tikker ikkje heller.. :) Einaste olje som går med er den som lekker ut via oljelekkasjene. Ryker ikkje blått eller kvitt i eksosen, men ryker svart akkurat før ladetrykket kommer iom den får alt for masse bensin.

Var ute å testa litt her i forgårs, og låg merke til at han kaster ut bensindamp av oljepåfyllingslokket. Teorien vår på dette er at registeret står skeivt pga den tykke toppakninga, at ventilen ikkje lukker heilt når stempelet er oppe, eller at eine ventiltetningen er dårlig. Blåser liksom ut i takt med 1 sylinder. Det er ikkje bensin eller vann i olja, og når det ikkje går olje ut i eksosen, så er vel stempel-ringene okei?

Kan den teorien stemme, eller er eg heilt på tur..? :P

Men motoren går heilt greit, spant laust på 4. på vått når eg fekk ladetrykk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen blei overhalt når det blei bygd turbo, men bunndelen blei ikkje gjort noke med meiner eg. Bruker ikkje vann eller olje, tikker ikkje heller.. :) Einaste olje som går med er den som lekker ut via oljelekkasjene. Ryker ikkje blått eller kvitt i eksosen, men ryker svart akkurat før ladetrykket kommer iom den får alt for masse bensin.

Var ute å testa litt her i forgårs, og låg merke til at han kaster ut bensindamp av oljepåfyllingslokket. Teorien vår på dette er at registeret står skeivt pga den tykke toppakninga, at ventilen ikkje lukker heilt når stempelet er oppe, eller at eine ventiltetningen er dårlig. Blåser liksom ut i takt med 1 sylinder. Det er ikkje bensin eller vann i olja, og når det ikkje går olje ut i eksosen, så er vel stempel-ringene okei?

Kan den teorien stemme, eller er eg heilt på tur..? :P

Men motoren går heilt greit, spant laust på 4. på vått når eg fekk ladetrykk.. :)

Mulig det begynner og bli dårlige stempelringer på det ene stemplet. Kan jo kontrollere dette ved og ta en kompresjonstest.

Min teori er at forbrenninstrykket passerer stemplet ned i bunnpannen og opp igjen via oljereturkanalene og ut av oljepåfyllingslokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har omsider etter masse jobbing fått tatt komptest:

Syl 1: 8.2

Syl 2: 12.2

Syl 3: 11

Syl 4: 11

Syl 5: 11

Syl 6: 11

Ryker som sagt ikkje av eksosen og lukter ikkje bensin av olja, så dårlig tetning på syl 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...