Marius7er Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Vurderer å kjøpe meg en BMW 740ia med deg kasse, hvordan er det å bytte autkasse i den?
S.Hafsmo Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Send en PM til 325icab_88, han er midt i et slikt prosjekt og har helt sikkert noen gode tips. Ser for meg at jobben er tilsvarende på E34'en min da de har samme kassen, og på min var det relativt grei "straight forward" skruing. Husk å ta av converter sammen med girkassen, samt montere med converter montert i girkassen.
325icab_88 Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Hei! Har nettopp vært gjennom denne jobben. Gjorde det på gulvet i garasjen med vanlig garasjejekk. Dette var på en E38, men er vel temmelig likt på E32. - Jekke bilen så høyt som mulig - Skru av plastikkdeksel under - Slippe ned eksosanlegget (husk kontakter til lambda) - Drenere girkassen - Løse rør til oljekjøler. (evnt vannkjøler på E32?) - Skru av mellomaksel (holder med foran på kassa og opphenget) - Skru av kabel til girvelger (fører siden av kassa) - Koble fra el. kontakter på kassa - Løse 4 x 17mm bolter som holder converteren til startkransen/svinghjul. Her må du turne motoren på veiva for å komme til - Sett en jekk på kassa - Løse 12? bolter som holder kassa til motor. Noen kan være vriene å komme til, men det går med noen forlengere og ledd. - Nå er det bare å dra den litt bakover for å komme av styrepinnene. Deretter slippe den pent ned og guide den forbi eksos manifoldene. Husk å ha converteren i kassa når det skal monteres ja Bare å spøre om det er noe mer du lurer på. Grei skuring. Kjekt å være to når kassa skal ned
Recommended Posts