Pål B Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Hadde bilen på verksted for en tid tilbake, hvor det ble byttet dynamo og batteri. Etter ettpar ukers bruk begynte begynte ladelampa å lyse på nytt. Da jeg åpnet panseret fant jeg en løs mutter (se bilde) liggende oppå den ene frontlykta. Den hører ihvertfall ikke til på panseret eller i nærheten av stedet jeg fant den, og løse deler faller normalt ikke oppover...? Lurer på om det kan være noe mekanikeren har glemt å montere ved skifte av dynamoen. Synes det ser ut som en "kontaktmutter" til et jordingspunkt eller lignende. Innskriften på mutteren er PA6.6-6F30<. Ser at det sitter en slik mutter bak på dynamoen, men vet ikke om det kan være flere av dem? Noen som vet hvor denne hører til, og om den eventuelt kan ha noen forbindelse med ladelampa som lyser? Bilen er en e46 325Xi. Takknemlig for svar
TM custom Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 del nummer 5 på denne illustreringen http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/325xi-M54/LHD/N/browse/engine_electrical_system/cable_starter/
Kennethe34 Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Det følger med ny slik mutter når man bytter til ny dynamo, og som nevnt ovenfor står den på +en til dynamoen Hvorfor ladelampa di lyser igjen kan jeg nok ikke svare på, men det burde bmw verkstedet som byttet dynamoen få sett på. Ikke umulig at de kan ha gjort noe feil o.l. Var det de som feilsøkte også?
Pål B Skrevet Mars 11, 2011 Forfatter Skrevet Mars 11, 2011 Takk for svar:) Feilsøking og bytte av dynamo ble gjort på Bilia Drammen, og da har de nok bare glemt å rydde vekk den gamle mutteren. Skal ha bilen inn der igjen i dag (etter "bare" tre ukers ventetid på time...), så da får jeg vel beskjed om hva som er galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå