Gå til innhold

Benevnelse for innpress.

Anbefalte innlegg

Skrevet
backspacing er jo egentlig det som er interessant på en felg.. skulle hatt ei god oversikt over hvor mye backspacing det er plass til på de forskjellige modellene....

Backspacing er jo bare ET pluss halve felgbredden, men hvorvidt det er et bedre tall enn innpress skal jeg ikke si noe om. Du må jo fortsatt ha både backspacing og felgbredde for å vite om felgen passer eller ikke.

Nesten. Felgbredde regnes ofte fra bead til bead, backspacing regner med HELE bredden :) DVS, en 17x8 er ofte littegranne bredere enn 8" noe backspacing tar høyde for. Hvor mye plass som er bakover vil jeg påstå er viktig å vite, da det er lettere å utvide plassen utover et par mm (mer eller mindre mild valsing) enn innover der fjærbeinet er i veien :)

Skrevet

Nesten. Felgbredde regnes ofte fra bead til bead, backspacing regner med HELE bredden :)

Det var jeg faktisk ikke klar over. Er vel nesten bare amerikanerene som bruker backspacing?

Skrevet
Mest brukt i ramlikaner-kretser ja. MEN, veldig nyttig å vite når man har bilen som hobby :)

Jeg tror faktisk ikke det er helt konsekvent akkurat hvor de tar målene fra. Får når jeg var på jakt etter nye felger til Blazeren var det oppgitt backspacing enkelte steder og offset (ET) andre steder. Disse tallene stemte over ens på millimeteren, mao. må de ha tatt utgangspunkt i samme felgbredde på begge tallene.

Skrevet

Kanskje bare jeg som har litt problemer med å skjønne ting. Men har alltid lurt litt på det med innpress på min BMW 325ix, har lest meg fram til at ET 35 skal gå greit. Men har sett att det har kommet felger til IX på gs-bildeler nå. Tidligere var det ikke noen felger som var oppgitt så skulle passe til IX. Men de som ligger der nå har ET 27, hvordan blir dette bli da med 8x17 felg med ET 27. Vil dette stikke utenfor hjulbuen? Er iallefall noen her på forumet som har mere peiling på dette enn meg på akkurat dette :P

Skrevet

De vil stikke lengre ut ihvertfall, om de kommer utenfor hjulbue eller ei vil jeg ikke gjette på, da jeg ikke vet originalbredde eller hvor mye det er å gå på.

Skrevet

Skal få sjekket dette nermere når jeg får tilbake bilen fra rustsveising. Hadde vert knall om GS-hypertrack hjula hadde passa iallefall.

EDIT: IX har ET 35 som orginalt innpress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...