Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

driver å skal bytte motor i e30n nå, så har ett par spm.

hvordan er det å bruke b20 kassa på b25 motoren?

b25'en er fra en e34, hva må byttes? bunnpanne?

flere tips om ting som bør gjøres når jeg er i gang?

Skrevet

Jeg har kjørt og herja med 320i kasse (getrag 240) på m20b25 motor i ett par år nå uten problemer, kassen holder.

Bunnpanna er like på e34 og e30.

Jeg har gjort samme operasjon selv og jeg bytta til e30 ledningsnett på motor. Brukte fra 320'en da 325 og 320 facelift har like elnett, bare annen hjerne og LMM. Du trenger ikke å bytte elnett. Hvis det er prefacelift du har må du bruke e34 nettet.

Skrevet

Har akkurat gjort det samme som deg, og nei du trenger ikke og bytte bunnpanne, og 320 kassa er en fordel for 325 kassa, grunnen er at den har kortere giroverføringer, noe som gjør at du for raskere giring, og den tåler utrolig mye!!

Og ja, du kan bruke ledningsnettet fra 320'n, alt er det samme :) bare og spørre hvis du trenger hjelp ;)

• 5 months later...
Skrevet

jeg har det samme spørsmålet, jeg bruker ledningsnett fra 320 på min 325 motor, da jeg monterte nettet merkert jeg at alt passet overns, dette da til prefacelift, men hvilken 325 hjerne skal jeg da bruke. forrige hjernen min, altså min 320 motronic hjerne hadde tre rader med stikkere, de tre siste sifrene var vel 173 om jeg ikke husker feil. hva skal de tre siste sifrene på eventuelt min nye 325 hjerne være? og er det noen som har denne

veldig taknemlig for all svar;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...