Ole411 Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Skal nå skaffe meg en annen bil, så har betalt årsavgift på den bilen jeg har. Skal bytte den i en annen bil som årsavgift ikke er betalt på, men har ikke råd til den akk nå. Så kan jeg levere skiltene inn og betale årsavgift når jeg henter skiltene ut igjen ? :S Moderatoredit (R Andersen); Endret overskriften din fra stor til liten skrift, og endret den litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Nei, årsavgiften må du betale så lenge det har vært skilt på bilen etter 1januar. Du kan skrote bilen før 21mars, da slipper du å betale årsavgiften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole411 Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2011 var ikke sånn jeg mente liksom, det er skilter på bilen nå liksom, men kan jeg betale årsavgiften på den etter fristen hvis jeg leverer skiltene ? altså det jeg mener er at; kan jeg betale årsavgift når jeg henter ut skiltene etter at fristen har gått ut ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Hvis du tar innbytte hos en forhandler med en bil du har betalt årsavgift på så kan du ordne deal med han at siden du har betalt på din så betaler forhandler på din nye bil. var det jeg gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 var ikke sånn jeg mente liksom, det er skilter på bilen nå liksom, men kan jeg betale årsavgiften på den etter fristen hvis jeg leverer skiltene ?altså det jeg mener er at; kan jeg betale årsavgift når jeg henter ut skiltene etter at fristen har gått ut ? Som jeg skrev over, nei, årsavgiften må du betale selvom du leverer inn skilt til biltilsyn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole411 Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2011 jaja, skal jo betale den såklart , men ikke før jeg henter skiltene igjen, var det jeg mente, bare at jeg venter med og betaler den liksom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Som jeg skrev over, nei, årsavgiften må du betale selvom du leverer inn skilt til biltilsyn. Det er samme som jeg lure på han mener. Skilt på bilen nu Leverer skilt før 21 mars. Må en da betale årsavgift før påregistrering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole411 Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2011 Hvertfall det som har karen sa da; var at jeg kunne levere skiltene før 21.mars, men da måtte jeg betale årsavgift når jeg henta ut skiltene igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 OK Det var det jeg trodde, og ville høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Det var sikkert det du ville høre, men selvom du leverer inn skiltene nå så får du krav om å betale, og det spiller ingen trille om du ikke skal ha skilt på den mere i år så må du betale den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Men hva er da fristen for betaling? Den samme som ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Ja, fristen er 21mars. Du kan slippe årsavgiften ved og levere bilen inn til skroting før 21mars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole411 Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2011 jeg mente ikke og slippe årsavgifta, men å betale den etter fristen liksom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Betaler du etter frisen kommer det 250.- Går det til innkasso blir det enda mere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Betaler du etter frisen kommer det 250.- Går det til innkasso blir det enda mere. Ikke selv om han har levert skiltene inn til Statens Vegvesen? Da kan han betale årsavgiften hvis han henter ut skiltene f. eks. 9 september samme år. Men om du ikke henter ut skiltene før 2012, må du uansett betale årsavgift for 2011 og 2012. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå