Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn morn. i går fant jeg ut feilen på e30. Jeg har lakkert toppdekselet og idet jeg monterte det har jeg klemt den ene dyse ledningen mellom toppdekslet og toppen... :( Da har jo selvfølgelig begge ledningene gått til jord, og bilen vil ikke lenger starte.. Er det mulig at motronic hjernen er ødelagt??

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har noen løse dyser som jeg plugger i kontaktene, og ja det tikker i dysene når jeg tørner motorn. Men den får ALT for mye bensin.. det drypper ut av en liten lekasje mellom turbo og grenrør.

Skrevet

Er nok bensin det ja.. Skjønner ikke hva f'''' som plager stakkaren.. Den starter men går bare akkurat så vidt, må holde ca halv gass for at den skal klare å gå på ca 1000 rpm. Da ryker det også veldig svart, men afr ligger bare på ca 12.

Skrevet

Hvis den får altfor mye bensin så kan breibåndslambdane begynne å tulle. Så i en annen tråd at du kjørte med 5 bar grunntrykk, kan hende en dyse har tatt kvelden og begynnt å lekke. Skru ut fuelrailen å se om de lekker.

Eventuelt skru ned bensintrykk å se om de blir forskjell.

Skrevet

Lambdaen er ikke koblet opp mot hjernen, så den skal ikke ha noe å si. Det stemmer at jeg kjørte nesten 5 bars grunntrykk fordi jeg bruker originale dyser. :P Kan vell kanskje hende da at di rett og slett har gått i stykker?? Det merkelige er jo at jeg brukte bilen for noen dager siden og da gikk den som en klokke, ble så parkert i garasjen og da jeg skulle trille ut igjen så vil den ikke gå. det var da jeg så at det var brudd på den ene dyseledningen som deretter har gått til jord.

Skrevet

+1, virker som at den drukner utifra det du sier med tanke på at du må ha halv gass for og få den til og gå på 1000rpm, ta opp dysene dine, og sjekk om bunndelen på noen har sprukket, eller om du har satt i en feil dyse i forhold til de andre.

Skrevet

Får prøve på det ikveld. Har 6 stk audi s4 2.2 turbo dyser liggende. Skulle vistnok være en del større en di originale til bimmeren. Skal gi beskjed om den purrer som en katt igjen, eller om den har tenkt til å fortsette å stå der å skyte som en sjark. :)

Skrevet

At lambdan ikke er koblet til hjernen har ikke noe å si, det jeg mente er at afr på 12 sannsynligvis ikke er reelt.

s4 dyser er bortimot dobbel så store som m20 dysene så da må du iallefall til å trikse litt med bensintrykk og lmm..

Få den til å funke med orginal dyser før du lager mere "problemer".

Dysene er koblet 3 og 3 på m20n hvis 3 jukser kan det tyde på hjernen, men å jorde de er ikke farligt. Hvis du derimot hadde kjørt 12v rett på hjernen blir det kjapt grilling.

Skrevet

Kom til å tenke på en ting.. Hvis luftmengdemåleren har frosset fast/ Hengt seg opp på full åpning, da vil nok dette være symptomene. Hadde en gang en powerfilter av typen søppel som det løsnet en bit av å kilte fast luftmengdemåleren på full åpning. da oppførte motoren seg slik. Bare så vidt den gikk og mye svartrøyk.. Det blir hjem å prøve. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...