Tommen325 Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Skrevet Mars 16, 2011 Morn. Var i garasjen i går for å bytte ut di gamle dysene. Fant da ut at vi like gjerne skrudde av innsuget og sendte det til skikkelig rengjøring. Mens vi ventet på det tenkte vi at vi skulle tappe av oljen på motorn.. Til min store forskrekkelse tappet jeg av 7 (!!) Liter bensin i tilleg til olja. Noen som tipper på hull i stempel eller?
ZhilleN Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Ikke hull i stempel nei, lekkasje i bunndel tenker jeg, men jeg kom til og tenke på en ting.. Det røret som går ned i bunnpanne og til innsug, har du fjerna dette, eller sitter det der? Hvis det sitter der når du har turbo, blir det altfor mye trykk i bunnpanne/bunndel
Tommen325 Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Skrevet Mars 16, 2011 Hei du. Skal se ned i sylinderene i dag med et slikt lite kamera som jeg kan tre ned i motorn. Det skal ikke bli trykk i bunnpanna av det røret nei, tenkte på dette selv men det har faktisk en egen liten kanal i innsuget som går rett opp under toppdekslet. Åndingslangen kommer jo ut der vettu.
ZhilleN Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Det er for at det overflødige skal renne ut, altså olja i toppen, på grunn av trykk mange som sveiser igjen hullet på innsug, og lager tørrstomp i steden, på grunn av oljenedkjøling
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Det er ingen grunn til å fjerne røret mellom innsug og bunnpanne, det er for avrenning av olje. Innsugslufta har ikke noe kontakt med det hullet, eneste plassen man må unngå å ha tilkoblet er utluftinga på toppdekslet.
ZhilleN Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Kan også sveise igjen hullet på innsug der røret skal inn
Tommen325 Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Skrevet Mars 16, 2011 Men da må du jo nesten legge røret en annen plass. Er ikke noe særlig å blokkere det.
ZhilleN Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Mange som gjør det når de bygger om til turbo Det er jo for og kjøle olje og "lagre" i tørrstomp, via bunnpanne og til toppdekslet, noe som anbefales sterkt.
|Ole| Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Uansett så får man ikkje trykk i bunnpanne når men struper veivhus ventilasjonen å legge slange fra toppdeksel til filter eller i catchtank...
Tommen325 Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 Skrudde på innsuget mitt i går med nye dyser. Har både gnist og bensintrykk men ikke f*** om kjelken starter...Noen som har noen gode tips fortsatt??
|Ole| Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Eg ville ha målt kompen i motorn, når det er så mykje bensin i olja så er det nokke merkelig ute å gå
Tommen325 Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 Skal få målt kompen idag. Hvor mye komp tror du min motor skal ligge på? Er en pre facelift så den er vell originalt 10,1 eller noe der i gården. Og jeg har 2 toppakninger og arp bolter.
|Ole| Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Skal få målt kompen idag. Hvor mye komp tror du min motor skal ligge på? Er en pre facelift så den er vell originalt 10,1 eller noe der i gården. Og jeg har 2 toppakninger og arp bolter. Har du doble original pakninger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå