Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn. Var i garasjen i går for å bytte ut di gamle dysene. Fant da ut at vi like gjerne skrudde av innsuget og sendte det til skikkelig rengjøring. Mens vi ventet på det tenkte vi at vi skulle tappe av oljen på motorn.. Til min store forskrekkelse tappet jeg av 7 (!!) Liter bensin i tilleg til olja. :( Noen som tipper på hull i stempel eller?

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ikke hull i stempel nei, lekkasje i bunndel tenker jeg, men jeg kom til og tenke på en ting.. Det røret som går ned i bunnpanne og til innsug, har du fjerna dette, eller sitter det der? Hvis det sitter der når du har turbo, blir det altfor mye trykk i bunnpanne/bunndel

Skrevet

Hei du. Skal se ned i sylinderene i dag med et slikt lite kamera som jeg kan tre ned i motorn. Det skal ikke bli trykk i bunnpanna av det røret nei, tenkte på dette selv men det har faktisk en egen liten kanal i innsuget som går rett opp under toppdekslet. Åndingslangen kommer jo ut der vettu. :)

Skrevet

Det er for at det overflødige skal renne ut, altså olja i toppen, på grunn av trykk ;) mange som sveiser igjen hullet på innsug, og lager tørrstomp i steden, på grunn av oljenedkjøling ;)

Skrevet

Mange som gjør det når de bygger om til turbo :)

Det er jo for og kjøle olje og "lagre" i tørrstomp, via bunnpanne og til toppdekslet, noe som anbefales sterkt.

Skrevet

Uansett så får man ikkje trykk i bunnpanne når men struper veivhus ventilasjonen å legge slange fra toppdeksel til filter eller i catchtank...

Skrevet

Eg ville ha målt kompen i motorn, når det er så mykje bensin i olja så er det nokke merkelig ute å gå

Skrevet

Skal få målt kompen idag. Hvor mye komp tror du min motor skal ligge på? Er en pre facelift så den er vell originalt 10,1 eller noe der i gården. Og jeg har 2 toppakninger og arp bolter. :P

Skrevet
Skal få målt kompen idag. Hvor mye komp tror du min motor skal ligge på? Er en pre facelift så den er vell originalt 10,1 eller noe der i gården. Og jeg har 2 toppakninger og arp bolter. :P

Har du doble original pakninger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...