///MoePower Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Kompresjonstest skal vel egentlig utføres med full gass.
E-39 Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Skrevet Mars 14, 2011 Hvorfor fullt åpent spjeld og varm motor? Det er vel ikke noe særlig å skru når godset er varmt med tanke på at man lett kan skade gjengene....
Mikael-B Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Må ikke nødvendigvis være helt varmkjørt, men det er vanskeligere å tette for ringene når sylinderne er varme, derav kan du merke lekkasje lettere på en kompresjonstest i tilfelle. Spjeldet må være åpent ja, jeg har ikke noen god forklaring på det, men det skal hvertfall gjøres slik
E-39 Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Skrevet Mars 14, 2011 Takk for tilbake meldinger og utfyllende svar Får se om jeg gjør en ny test etterhvert
engen90 Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Hvorfor fullt åpent spjeld og varm motor? Det er vel ikke noe særlig å skru når godset er varmt med tanke på at man lett kan skade gjengene.... Så varmt blir det ikke. Testen skal tas med åpent gasspljeld fordi du måler trykket inne i sylinderen og er gasspleldet lukket vil den ikke få like mye luft inn i sylideren. Dermed vil avlesningen være feil og lavere enn det den egentlig skal være. TIS sier minimum 10 - 11. En med god kompresjon burde være oppi 12,5 - 13,5 bar. Med tilkoblet fuelrail osv. Hva menes med tilkoblet fuelrail? Skal vel helst stoppe innsprøytningen på en eller annen måte så man ikke fyller motoren med bensin?
E-39 Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Skrevet Mars 18, 2011 Er det noen som vet om resultatene fra denne trykktesten/Kompresjonstesten er innen for normalen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå