otto54 Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Hei, min E39 er veldig vanskelig å starte (må file i flere minutter) etter at den har hatt en "unormal" stopp, feks når den er kald og går på tomgang og så stopper. Ved normal stopp med tenningsnøkkel skjer dette aldrig. Samme problemet er hvis batteriet er dødt. Etter fullading av batteriet er det veldig vanskelig å starte den. Dette gjelder kun første start, neste start er helt normal og den er da veldig lett å starte. Noen som hvet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 At den stopper på tomgang er jo i seg selv veldig rart! På måten du sier det så virker det som at du ofte har tomt batteri... Hvis det er tilfellet ville jeg begynt med å bytte det ut med et nytt. Dårlig batteri kan skape mye ugang i en e39... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Ville tatt en diagnose og sjekket om kam og veivsensorene dine er hele. Når veivsensoren gikk på 523'n jeg hadde så var første symptom at den stoppet på tomgang.. Så måtte jeg kinne en stund før den startet.. også gikk den dårlig. Virka som det manglet halvparten av hestene.. Den kunne gå noen minutter etter kaldstart før den fuska eller stoppa også var den slapp og rar etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 M52 blir fort rå hvis den ikke blir kjørt varm. Har vært borti det selv etter å ha flytta bilen bare et par meter, for så å stopp den igjen med kald motor. Da er det bare å kjinne, lenge... Men den skal ikke stoppe av seg selv. Så ville tatt en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oveerlend Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 greitt og vite hvilken moter det er snakk om i din e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 At den stopper på tomgang er jo i seg selv veldig rart!På måten du sier det så virker det som at du ofte har tomt batteri... Hvis det er tilfellet ville jeg begynt med å bytte det ut med et nytt. Dårlig batteri kan skape mye ugang i en e39... Mye sant i det Hilmar sier Må huske at hjernen skal huske forskjellige ting, når den da går tom for strøm kutter den en del funksjoner i bilen som den ikke trenger. Så det kan være at batteriet ditt har tatt kvelden, men som ikke vises ved vanlig måling. Kan være en celle eller to som har gått. Da ser det ut som det er fult ut, men tømmes med en gang. Da begynner bilen å gjøre rare ting. Lån deg ett batteri eller kjøp et nytt ett. Test dette med å få driftstemp på bilen etter du har startet. Da kan du se om det er noen endringer neste gang du starter bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMarki Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Ville ha sjekket dynamoen min stoppet opp pluttselig og jeg visste at jeg hadde helt nytt batteri og derfor valgte jeg og gå for dynamoen. dette viste seg og være rett og har alri stoppet igjen 2 måneder siden bytte =) (PS: bytta ikke hele dynamoen bare noen deler inni) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå