sv90 Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 hallo er det noen som har kjenskap til hvordan man gjør det med feilmeldinger osv når man etter monterer grenrør på e46 uten katter? har hørt litt forskjelig om hvordan man gjør det, der av: -monterer o2 sensorer lengre ute slik at de ikke er så mye i kontakt med eksosen -kjøpe o2 simulator -og den jeg er mest int i og vite litt om og det er at man kan programere vekk feilmeldingen på et eller annet vis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2011 opppp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 ah faen du jeg glemte svare deg på detta jeg tror jeg? Heheh du kan kjøpe en sånn spacer for å space ut lambda av strømmen... men jeg tror ikke det vil hjelpe deg i ditt tilfelle. Mend et skader jo ikke prøve, men jeg har ikke funnet slike i norge enda. En slik o2 sim fungerer, men ikke optimalt for bilen. Ang det å programmere bort kan han kællen i Canada fikse for deg, hans om tok dela mine. Koster ca 200dollar. Det han da effektivt gjør er å kode bort kretsen som overvåker post-kat lambda sonder. Men husk at du vil ikke gå gjennom EU om disse kretsene ikek rapporterer OK på eu test. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2011 ah faen du jeg glemte svare deg på detta jeg tror jeg? Heheh du kan kjøpe en sånn spacer for å space ut lambda av strømmen... men jeg tror ikke det vil hjelpe deg i ditt tilfelle. Mend et skader jo ikke prøve, men jeg har ikke funnet slike i norge enda. En slik o2 sim fungerer, men ikke optimalt for bilen. Ang det å programmere bort kan han kællen i Canada fikse for deg, hans om tok dela mine. Koster ca 200dollar. Det han da effektivt gjør er å kode bort kretsen som overvåker post-kat lambda sonder. Men husk at du vil ikke gå gjennom EU om disse kretsene ikek rapporterer OK på eu test. hmm oki.. problemet med han i canada er at da må jeg gå uten bil mens han koder og det funker dårlig tenkte jeg skulle høre litt rundt om det er noen andre muligheter.. evt om en som jeg kjenner som driver med chiping kan fikse noe... skal jo ikke være så forbanna vanskelig og fikse noe:P heheh kan jo høre på jobben om det går ann og gjøre noe med bmw testeren?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 går nok ikke an med standard bmw tester. men er lov å prøve =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2011 går nok ikke an med standard bmw tester. men er lov å prøve =) hmm får høre med en av teknikerene på jobben i morgen vis ikke det går får jeg bare høre litt rundt og om det går rett til helvette så får jeg bare ligge det på hyllen til vinteren og sende det til han i canada eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 hehehe ja, det ordner seg nok. problemet er faktisk at mange av teknikerne til BMW har UTROLIG liten kunnskap til de spesifike motorstyringene og motorne generelt. Jeg har stilt mange spm til forskjellige BMW forhandlere, og det gir meg en uggen følelse inni meg når jeg stiller de spørsmål og har mer peil enn dem. Teknikerne skal ikke se ut som store spørsmålstegn når en kunde spør om vakumstyring for eksosflapp på 3 litern og secondary air pump. mtp på vakumstyring av disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2011 hehe ja svært få teknikere som sitter seg inn i sånne spesielle ting som dette! men har sjekke opp i litt andre muligheter.. slik som dette: http://www.034motorsport.com/fabrication-exhaust-plumbing-o2-sensor-spacer-for-bosch-style-sensors-p-18938.html har lest litt på e46fanatics.com og der er det en diy på etter montering og spacing av o2 sensorer lurte på om jeg skulle ta og bestille meg noen fra denne siden og prøve.. men er litt usikker på om det trengs da det grenrøret jeg har kjøpt har lange "halser" som o2 sensoren står i.. skal finne noen bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2011 her er bilde.. tenker da på om det blir feil når o2 sensor står så langt oppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Hmm. nei det er jo bare å prøve Enkleste er ofte det beste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2011 ja har nå tenkt og prøve jeg har lest litt på nett og det kommer opp motor lampe ved ettermontering men kan kjøre med det.. nedsetter ikke effekt eller noe. så tenker og prøve og se vis det går så går det vis ikke må vi finne på noe annet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Jada du mister ikke noe effekt. Er kun på senere biler omjeg ikke husker feil at om lambda post og pre kat måler likt så gårn i nødmodus. For some reason. Men tror ikke noe særlig på det egentlig, ser ingen grunn til at den skulle gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2011 er vel ingen grunn for at manglende/def kat skal sende den i nød modus da går den jo bare enda mindre miljøvenlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå