Tom999 Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Vurderer å skifte motor på bilen min. I utgangspunktet går den som en klokke, men den har snart gått 290 000 og det ser ut som det begynner å svette olje fra den. Etter litt undersøkelses fant jeg en motor i tyskland til ca 9000kr den har gått 71 000, med servicehefte og 1år garanti. Synes det er en bra pris? Orker ikke flere små-reperasjoner og samtidig kjekt med mindre kilometerstand. Er det forbundet med komplikasjoner når man skifter motor? Vil jeg være utsatt for feilmeldinger, krafttap etc? Har en e46 316i 2000mod Takker for svar!
bjalle Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Null problem hvis du bytter til identisk type motor,da beholder du all elektronikk du hadde på den gamle så det er plug and play.komplikasjoner kan du få hvis du ikke merker alle kablene hvor de skal sitte på motor,kan gi deg mye unødvendig ekstra arbeid,ellers er det en ganske enkel jobb hvis man har bra utstyr til å løfte ut motoren.
Tom999 Posted March 14, 2011 Author Posted March 14, 2011 Flott. Hvordan vil det fungere med kilometerstand, blir den å telle videre fra 280 000 eller vil den vide for ny motor?
Jan Tore Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Den vil telle videre fra nåværende kilometerstand.
Recommended Posts