Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må nok få av rattlåsen først mener jeg.

Det er bare å vrikke fram og tilbake på nøkkelen. Sprut olje i låsen, så blir det lettere. Ble stående lenge for noen år siden med en fast nøkkel. Kom til slutt :)

Skrevet

Det var det jeg trodde også da jeg holdt på, men iherdig vrikking med nøkkelen og rattet samtidig gav resultat til slutt. Bruk olje på sånn sprayboks..

Skrevet

trodde olje i låsen bare gjorde ting verre i lengden, men den skal jo skiftes likevell så da er det vel kansje værd et forsøk. har vrikka å rista ganske lenge, men får prøve litt mer og håpe det funker. takk for hjelpa uansett :)

Skrevet

Står nøkkelen bom fast altså? høres ut som at tenningslåsen er moden for utskifting ja. Problemet er bare at du må få vridd den til hakk nr. 1 på tenningen for å kunne få ut låsesylinder på et normalt vis.

Må ikke kjøpe ny rattlås nei, når den tar kvelden merker du det på den måten at du kan vri så mye du vil uten at det skjer noe som helst.

Skrevet

ja, eller nøkkelen sitter ikke fast nei, men får ikke vridd den noen vei når jeg setter den inn. står altså bom fast på rattlås og får høre at jeg må skifte både tenningslås og rattlås fra folk på diverse bmw-verksteder. fikk også høre at (vet ikke om jeg husker riktig så kan bli feil hær) hvis tappen på tenningslåsen er intakt når/hvis jeg får av rattlåsen så trenger jeg ikke å kjøpe ny råttlås..

Skrevet

Har du testet med reservenøkkelen?

får du ikke vridd den overhodet ville jeg nok prøvd å borre den ut. Tror ikke det skal så mye til før det gir etter.

Har selv fjernet ei låsetønne ved å klemme den i stykker i skrustikke.

Skrevet
trodde olje i låsen bare gjorde ting verre i lengden, men den skal jo skiftes likevell så da er det vel kansje værd et forsøk. har vrikka å rista ganske lenge, men får prøve litt mer og håpe det funker. takk for hjelpa uansett :)

Etter jeg helte olje i min har jeg ikke vært plaget siden (3 år siden!). Jeg gav opp å bytte låsen. Fikk ikke den ut..

Skrevet

Prøvd masse i dag med olje og masse jokking og pirking, men den låsn dær vil faen ingen plass. får vel bare bestille ny rattlås og da. :((((((((((

Skrevet

har jo selvfølgelig rett nøkkel, men den er ganske slitt ja. har bestillt ny tenningslås med nye nøkkler som skal være på plass på torsdag, men nå må jeg i allefall ha eksperthjelp for å få skiftet alt. det som er litt synd er at jeg ikke har råa til bilverksted og selv har jeg ingen plass og skru :/

Skrevet

Samme skjedde med meg for litt over en måned siden. Da var det rattlåsen som var gåen men jeg byttet tenninga med det samme :P Da var 2500 i deler og 10 arbeidstimer ;) Kom på 5026,- hos mekonomen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...