///Thomas Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Denne her må jo være tynt til det ytterste Frista jo veldig å tilbakeføre til sitt orginale opphav, men er kanskje ikke helt gunstig til vanlig gatebruk... http://www.blocket.se/lund/BMW_S14_Moto ... =23_10&w=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 der har man firer'n sin det;) Mye hk yter denne motoren da? (fikk ikke opnet link, internetten ombord så er noe galt med, linken funker sikkert..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Deilig! Rett og slett deilig der har man firer'n sin det;) Mye hk yter denne motoren da? (fikk ikke opnet link, internetten ombord så er noe galt med, linken funker sikkert..) eneste som står der er BMW S14 Motor 2,9L RallycrossKöhlerbyggd BMW S14 motor 2,9L Slidspjäll, Kolfiberluftbox, Motec M48, 8 st spridare, Sachs 200mm koppling. 7 tävlingar sedan totalrenovering. Komplett startklar motor! Pris 155.000 Sek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Hadde vært en morsomt motor å prøvd Begynner vel å bli klar for overhaling igjen med 7 løp vel? Er det ikke rundt 280 - 330hk i disse motorene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Denne bør ha 350+ hk, de tar ut 340hk ut av 2,5 literen i tilsvarende trimningsgrad, dog med mer turtall tipper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Den skulle man trimma litt ned, til litt mere vanlig bruk. Er nok 350+ hk i denne tipper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Litt snillere kammer eller kanskje bare mindre overlapp og 50mm spjeld istedet for giljotinspjelda så er den nok veldig brukbar i en gatebil med sikkert 300hk fortsatt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 husker eg studerte denne litt ekstra ifjor på løp ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Det er en ca. tilsvarende motor som Terje Morstad og Stian Haugan kjører i Rallycross kl.3. Vil tippe det er rundt 340hk i denne. Terje Morstad med den gule BMW'en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Bare det at den har giljotinspjeld gjør den ubrukelig til gatebruk. KK Automobile tyner ut 420hk av S14 2.9L, men da går den jo ikke veldig langt mellom overhalingene.. Tøff motor, ingen tvil om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Litt snillere kammer eller kanskje bare mindre overlapp og 50mm spjeld istedet for giljotinspjelda så er den nok veldig brukbar i en gatebil med sikkert 300hk fortsatt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 oi oi oi, dette hadde vært noe for e30 m3-entusiastene! Det hadde gått styggbra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Vil tippe det er ca 370hk i denne. Gromt dette da, og hvilken lyd det er på disse S14 motorene når de passerer på banen, helt rått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Hva er greia med giljotin spjeld? Hvorfor er det ubrukelig til gatebruk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Har personlig aldri prøvd en motor med giljotin-spjeld, men har lest endel om det. For meg skjønner jeg ikke hvorfor det skal være ubrukelig på gatevei, jeg ser kun positive ting med det. Grunnen til at det ikke brukes i S-motorer, er at det ikke er lov i mange motorsportgrener. Derav ville nok heller ikke BMW bruke dette på veien. Henrik forklarer det egentlig veldig greit her: http://www.bmwguiden.no/forum/viewtopic.php?p=87915&sid=1f37735f1f5a332334941ad97d75c6d2#p87915 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå