loolz Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Har seg slik at jeg skulle koble en ledning inn på dynamoen. (som er til ettermontering av automatiske kjørelys). Jeg glemmte selvfølgelig og koble av minuspolen på batteriet. Så når jeg skulle ta ledningen på polen på dynamoen, så kom det en liten gnist, og frontlysene skrudde seg på. Skvatt litt da jeg ikke hadde regnet med at dette skulle skje, så flytter ledingen fort vekk. Og alt ble som normalt. Koblet av batteriet, og skulle til og fullføre jobben. Før jeg måtte dra, og koblet til batteriet og skulle til å kjøre. Men da får jeg se at Ladelampen og ABS lampen i instrumentpanelet lyser når jeg startet motoren. Kan det hende at jeg har kortsluttet/ødelagt dynamoen og ABS styreenheten? Eller er det slik at styreenheter osv "henger" litt etter at man har koblet av batteriet? Har ikke fått målt og sjekket om batteriet blir ladet. Men håper noen her kanskje vet hva som er skjedd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loolz Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2011 Bump Noen som vet om hva som har skjedd? Er det mulig å ødelegge en dynamo på denne måten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 spørs om du har kortslutta noe direkte innenfor der da, at du har tatt spennings regulatoren eller noe. absen kan du jo prøve å resette med diagnose program, dette kan jeg hjelpe med om du er i nærheten av Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loolz Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2011 Takk for svar : D Skal måle i dag hvis jeg får tid, og sjekke om batteriet blir ladet Hvis den abs sensoren bare er en diagnosesak, så regner jeg med at jeg får til dette hos et verksted ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Koble VEKK alt som du har koblet til, slik at alt var som det var før du kortsluttet. Da har du hvertfall eliminert at du ikke har noe "kreativ" kobling som lager krøll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå