Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2001 320 dat 136hk. Skulle skifte topp på motoren grunnet sprekk, fikk ut èn dyse hel med bankeverktøy, men di 3 resterende sitter absolutt bom!

Det har faktisk gått sålangt at verksted har prøvd, og vi har skrudd UT motoren, boltet den fast i betonggulvet med kjettinger og prøvde å dra ut dysene med gaffeltruck! Klarte da å knekke 1 dyse, mens di 2 andre dysene hang sågodt at rævva på trucken sto i lufta..

Prøvde selvsagt med smøreolje, og dunke på dysa mens vi løfta.. Dysene har vært bada daglig med rustløser..

wtf?!? skal det ikke være mulig å få ut dysene fra denne motoren?

Skrevet

Dersom toppen skal skiftes kan du kappe av hodene med vinkelsliper så du får av toppdekselet og skru av toppen. Evnt. knus toppdekselet så det går fri fra dysene. Kast dysene sammen med toppen.

Skrevet

Kan nok kansje se ut som om hodet på dysene må kuttes ja.. jeg har ikke prøvd så veldig mye med varme nei, men vet ikke hva dem på verkstedet har prøvd

Skrevet

Nytter ikke å dra i de. Disse må sjokkes løs. En STOOOR "runker" er å foretrekke. Skrur ut innmaten i dysa og skrur "runkern" fast i gjengene innvendig i dysa og røsker som en gal til de kommer ut. Tragisk hele greiene...

Skrevet
Nytter ikke å dra i de. Disse må sjokkes løs. En STOOOR "runker" er å foretrekke. Skrur ut innmaten i dysa og skrur "runkern" fast i gjengene innvendig i dysa og røsker som en gal til de kommer ut. Tragisk hele greiene...

Vi nykket jo med trucken... såe...

Skrevet
Skjønner det. Bør være tilstrekkelig selv om det ikke var det.

klarte å knekke en dyse ved å nykke med trucken, men etter mange nykk så rev motoren seg løs fra kjettingen som holdt den til gulvet, og den deiset i golvet og knuste servopumpehjulet og toppdekselet..

Men nå er ny motor på vei fra Troms! så blir det heller motorbytte

Skrevet

Er ikke bare bmw som har dette problemet ;) mercedes har faktisk tenkt så langt at der går det an å få på en "runker" så det er mulig å få de ut hele :)

Skrevet
Er ikke bare bmw som har dette problemet ;) mercedes har faktisk tenkt så langt at der går det an å få på en "runker" så det er mulig å få de ut hele :)

vi sveiset en stang på en mutter som vi skrudde ned på dysene, men det som skjedde når vi brukte runker, var at vi drog av gjengene på mutterene :o

Skrevet
Er ikke bare bmw som har dette problemet ;) mercedes har faktisk tenkt så langt at der går det an å få på en "runker" så det er mulig å få de ut hele :)

BMW, Volvo, mercedes m fler har denne muligheten. Tar ut innmaten i dysa og skrur fast verktøyet i de store grove gjengene i dysa. Av med panser og dra som en gal.. Løsner tilslutt da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...