Tweety bimma Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 Hei har en 520i som er bygd om til 525i for en del år siden. For en stund siden begynte den å "fuske" å gå rart. Tok en diagnose test og så at kamakselføler og lamdasonde var gåen. Byttet kamakselføler å da blei den noe bedre men ikke bra. Nå går den bra helt til den blir driftsvarm men da går den som en 520 med litt "nøkking", altså den drar ujamt og dårlig. Byttet lambdasonde i dag men blei bare en liten forbedring(hvis noe i det hele tatt). Noen som har en ide hva det kan være? tusen takk for eventuelle svar
Tweety bimma Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Skrevet Mars 18, 2011 Kan det være temp giver? tenkte bare at den siden den går dårlig når den blir varm så at den da ikke får riktig blanding grunnet feil temp info? bare en tanke men vasser ikke i forslag her
Tweety bimma Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 har da byttet temp giver uten at det gjorde saken noe bedre. Har også prøvd å bytte coiler men det hjalp heller ikke. Begynner å bli litt tom for ideer nå. Fint om noen har noen forslag
Bandit Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Har også dette problemet over lengre tid, så du kan krysse av på lista di hvis du har byttet det samme som meg Har byttet omtrent alt som går an å bytte. Coiler, plugger, lambda, alle 3 tempfølere under innsuget, kamsensor, veivsensor, o-ringer på dyser, bensinpumpe, bensinfilter, innsugsbelg, releer og sjekket for falskluft. Tempmåleren i dashbordet kommer heller aldri over blå, og jeg skjønner ikke hvorfor. Har sjekket at instrumentene fungerer, og det er normal varme i varmeaaparatet. Forrige eier ettermonterte en vanntempmåler inne i bilen, og den viser normal vanntemp. Har hatt diagnose på bilen, og det eneste de fant var at det var en minnefeil i hjernen. Når jeg hadde bilen på verksted målte de også Co, og der så de at lambdaen koblet seg inn og ut som den selv ville, uten at de skjønte hvorfor. Det eneste som gjenstår før jeg skyter hull i motorblokka med hagle er å bytte hjerne...
nimitz Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Har dere sjekket om det sitter en liten kondensator i området rundt coilen. I såfall kan det være en ide og skifte den.
Bandit Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Er ikke kondensator ifb.m coiler på 24v så vidt jeg vet, men takk uansett Har uansett fått orden på problemet omsider. Har holdt på siden September/Oktober i fjor og i kveld viser det seg at styreenheten var dårlig. Byttet denne, og vips! Ny bil... Feilkoden som kom opp på diagnose var Minnefeil i Styreenhet.
Tweety bimma Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 Har tatt enda en diagnose og enste som dukker opp er kamaskel sensor (igjen)
Bandit Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 Først og fremst få slettet feilkoden og sjekk om den dukker opp igjen. Sjekk at du har fått skrudd føleren skikkelig til slik at det er tett. Mener jeg leste en tråd her på forumet der noen hadde samme symptomer etter bytte av kamføler, og da var det en liten åpning mellom toppdekselet og føleren. Var visstnok en o-ring som hadde krøllet seg inni hullet. Håper du får ordnet dette, det er utrolig irriterende
Tweety bimma Skrevet April 4, 2011 Forfatter Skrevet April 4, 2011 Slettet alle feilmeldinger og prøvde bilen igjen å da var det bare kamakselføler som dukket opp. Har hørt om noe av det samme før sjøl så skal prøve å montere den på nytt. kjempe irriterende ettersom jeg skal selge den å da vil jeg at den skal oppføre seg normalt
E-39 Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 Veivakselsensor er byttet? Jeg byttet kam og veivsensor på min E39 da den lugget og stoppet ofte. Prøv å koble fra Lmm og kjør deg en tur
Tweety bimma Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 her er svaret på denne gåten: kamaksel sensor var laget feil. Altså den passet i på kontakten,inn i hullet i toppen(så vidt med makt) MEN den hadde en plastikk kant som var der O-ringen pleier å være så den kom ikke langt nok inn. Det skilte ikke mye men var nok til at den ikke fungerte. Løsningen jeg valgte var å slipe ned den plastikk kanten og "erstatte" den med o-ringen fra den gamle sensoren som sto der i utgangspunktet ÅÅÅ VIPS alt fungerte som den skulle Tusen takk for alle forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå