Gå til innhold

Anbefalte poleringsprodukter?

koll
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Sol og sommer i stavanger for tiden, og sandalene til vogna er på :) Tenker det er tid for en liten shining på bilen, og lurer på hilke produkter dere vil anbefale, og gjerne hva som er nødvendig som lakkrens, voks etc? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig ann på hvor mye du har lyst til å gjøre ut av det, om du skal bruke roterende, DA eller for hånd, hvor dyrt du vil ha det osv. :)

I tillegg er det viktig med godt forarbeid før du begynner med lakkrens osv.

Hvis du har mye asfalt, anbefaler jeg en petrokjemisk avfetting først ( Prickbort, Scholl Crack, CarPro IronX osv.).

Siste steget etter vask burde du bruke clay (leire som skal ta siste rest av forurensing på lakken, mye asfalt osv. som ikke går av ellers).

Som oftest anbefaler jeg Meguiar's 3 step, hvis du skal gjøre alt for hånd. Den er lett å bruke og et fint system som gir gode resultater hvis bilen er noenlunde grei i lakken fra før. Men samtidig anbefaler jeg å bytte ut det siste steget (selve voksen) med en annen voks, da den har litt dårlig holdbarhet. Der anbefaler jeg Meguiar's #16 som er en billig og god voks :) Event. Nattys hvis du vil ha noe som er lettere å bruke.

Les gjerne på detailersclub.com, mye gode tips om både produkter og metoder der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes utrolig mye bra produkter på markedet for å få bilen til å skinne som en sol.

Har prøvd mye forskjellige produkter oppgjennom årene.

Har prøvd Turtle Wax, Maguiars, Chemical Guys, Scholl og Wolf's Chemicals for å nevne noen.

Alle disse merkene vil jeg si har en såpe som duger for de fleste selv om jeg ikke lenger vil bruke Turtle Wax.

Maguiars er også kjent for å være bra, iallefall når du kommer opp på proff serien.

Chemical Guys har jeg også prøvd en del av og er meget fornøyd dette merket.

Har brukt avfetting, såper, voks for lakk og felger, og innvendig rengjøringsprodukter.

Scholl har også mye bra, disse er mest kjent for poleringsmiddelene sine.

Har prøvd div. avfetting og ruterens samt en del av poleringsmiddelene deres og er meget fornøyd med resultatet disse har gitt.

I disse tider driver jeg og prøver ut et helt nytt merke, Wolf's Chemicals.

Disse produktene virker meget lovende.

Disse er gode å jobbe med og gir et blankt resultat.

Alle som har prøvd disse produktene som jeg har snakket med er meget fornøyde.

Som nevn over her er detailersclub.no et supert sted og begynne.

Jeg har alltid vert interresert i å vaske å gnikke bil, men dette tok for allvor overhånd etter at jeg ble oppmerksom på detailersclub og noen demonstrasjoner hos forhandleren for Chemical Guys og Scholl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...