Gå til innhold

bærekule presse.....

xcuze
 Share

Anbefalte innlegg

Vanlig verkstedpresse gjør jobben, men kjøp en som presser 20 tonn. Pressa ut mine i fjor, og da måtte det 17 tonn til for at dritten skulle ut. Og bruk VERNEBRILLER/VISIR, for de splintene vil du ikke ha i øyet, det blir i såfall det siste du ser:) Ville lagt litt penger i en ordentlig en. Hvis det ikke er aktuellt, så skru løs, og hør med et verksted om de kan presse de inn for deg. Pleier å være greie på sånn, hvis det ikke er fullt kjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips til de som presser lager, foringer osv på plass.

Legg delen som skal presses på plass i fryseren en time eller 2, og vips så presses delen på mye lettere.

dette er ikke tull, for de som skulle tro det.

Hørte dette tipset av en som har jobbet på verksted i mange år, så jeg prøvde selv når jeg presset på plass feks hjul-lager og diverse foringer, og ble selv veldig overasket over forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips til de som presser lager, foringer osv på plass.

Legg delen som skal presses på plass i fryseren en time eller 2, og vips så presses delen på mye lettere.

dette er ikke tull, for de som skulle tro det.

Hørte dette tipset av en som har jobbet på verksted i mange år, så jeg prøvde selv når jeg presset på plass feks hjul-lager og diverse foringer, og ble selv veldig overasket over forskjellen.

Dette fungerer veldigt bra på metall,bare husk å bruk hansker,ikke akkurat optimalt å få hudkontakt med frossent metall mht avriving av hud [-X

Har aldri brukt denne metoden på annet enn metall,så anbefalingen om å gjøre dette med foringer også er eg skeptisk til,mht skader på gummien ved pressing i frossen tilstand(liten fleksibilitet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fungerer veldigt bra på metall,bare husk å bruk hansker,ikke akkurat optimalt å få hudkontakt med frossent metall mht avriving av hud [-X

Har aldri brukt denne metoden på annet enn metall,så anbefalingen om å gjøre dette med foringer også er eg skeptisk til,mht skader på gummien ved pressing i frossen tilstand(liten fleksibilitet).

Selvfølgelig så skal du være forsiktig med foringer, siden som du skriver så KAN det komme skader på gummien.

Og ja hansker anbefalles absolutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som folk prater om litt forsjellige ting her, om det ikke bare er jeg som er helt borte da :P Er det snakk om å presse bærekulene ut av bærearmen eller dra bærekule ut av spindelen?

Brukte frysermetoden på lagra når jeg overhalte lettsykkelmotoren min, men brukte også steikovnen til og varme opp blokka til ca. 100 grader. Funka veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...