B1dik Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Hei. Etter å ha trålt igjennom trådene til bla dr_S, og RoaldJ, så har jeg liksom fått tilbake litt av lysten på å friske opp Touringen min igjen. Har helt siden jeg kjøpte bilen i November hatt et sånnt hat/elsk forhold til bilen. Dette grunnet mye småplukk som har vist seg å være feil, rust som har dukket opp, osv. Ting jeg hadde håpet å slippe, med tanke på hva jeg faktisk betalte for bilen. Men man får vel bare gjøre det beste ut av det man har. Det som jeg håper å få gjort noe med utover sommeren er følgende: - Få den jæveln som solgte meg bilen til å skaffe papirer på lyktene så jeg kan få nye (garantisak) - Montere xenon i alle lys - Justerbart understell - Pusset ned forskjermene og nyrer/list og lakkert opp igjen pga rust og steinsprang. - Tatt det lille som er av rust i hjulbuen bak. - muligens list under frontfangern, (usikker på hva den heter?) - Se hva jeg kan få gjort med opphenget på bakfangeren. Henger litt ned på venstre side. Ikkke noe man legger merke til om man ikke ser etter. Men irriterende siden jeg faktisk vet om det. - få bygget den i utgangspunktet enkle subkassa jeg har planlagt å bygge, for å ha best mulig plass i bagasjen. - nye dørlister rundtom. - gi bilen en ordentlig vask, insideout og skikkelig bilpleie til sommersesongen! + diverse andre småting, jeg trenger å få gjort. Her følger noen bilder av bilen slik den så ut, før jeg byttet til noen styggere, men mer praktiske vinterdekk: Her står den hjemme på gården til foreldra mine og fryser. Her synes jeg faktisk den ser ganske pen ut, sett bort fra forskjellige "farger" på lys. Her ser dere også årsaken til at jeg skal ha nye lykter. 1 av 2 dioder på ene lykta er sprengt. En av grunnene til at jeg ikke alltid er like glad i Touringen min: Her ble jeg faktisk hengende etter 3-4 meter, og det på flatmark! Kom verken frem eller bak. Etter denne hendelsen har jeg bestandig med meg spade! Vinterens første store snefall, jeg kom hjem midt på natta, og brøyting var et ikketema. Slik så fronten ut da jeg hadde kara meg opp på gårdsplassen. Håper noen orker å stikke innom tråden, og komme med tips og komentarer, til hvordan jeg burde gjøre ting. For det meste som skal gjøres her, er for veldig mange her inne bagateller, men for en som meg som er serdeles lite teknisk anlagt, og generelt dårlig til å skru og mekke, så er dette faktisk tiltak å få til. Men jeg skal da prøve!! Mvh Bendik Øvsteng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Halla B1dik, artig og få ut tråd om touringen ! Er ikke mange som jazzer opp touringer. Så moro at noen av dem gjør det ! Første tips er og få hivd de onepiece lyktene, de er ikke verdt bryet med og ringe forrige eier osv. Hadde vært artig om du filma at du brant dem opp og la den ut her! En sånn en har jeg ventet på nemlig! Ullsokk her inne på forumet har noen depo angel eyes lykter de er fine! Ligger til salgs på bmw deler selges ! Også med xenon i kjørelys og langlys. Og vanlig lys i ringer blir det meget bra. Også med sotede blinkers. Grøftlysa burde du bytte ut Burde få tak i noen smoked( sotet) For min del ville jeg også kjøpt noen kule kvalitets felger. Dvs ikke gs bildeler sine, og annen kopi dritt.. Noen ordentlig fine felger.. Gamle BBS RC eller noe som trenger og pusses opp. Bør ikke koste allverden det heller. Så vis du trenger hjelp osv så kan jeg svare deg på det meste du lurer på. Også esksosen ville jeg byttet ut med noe annet. Ser det ligger en rustfri scorpion eksos på finn nå til 1500kr. Den får du pruta til 1100. Og da med 2,8liter blir det en helvetes RÅ lyd! MEN over til det positive, annet en alt jeg har skrevet. Så er bilen din MEGET riktig.. Liker planen dine med vedlikehold, rust etc. Meget kul bil ! Stå på så skal jeg følge med her, så er det bare og spørre om du lurer på noe Atle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2011 Takk for det! Blir ikke helt enig med megselv angående lyktene.. Har lyst på noe som ser litt mer orginalt ut. Samtidig har jeg også lyst på gul film, både på tåkelykter og hovedlykter. Noen som har no peiling på hvordan lyskvaliteten blir med xenon, og gul film? Og du vet ikke hvor jeg kan skaffe tåkelykter med klart glass, og ikke sotet reflektor slik som står montert i dag? Og, klarer foresten ikke finne den tråden, link?? Hadde jeg hatt penger og kunskap til å bytte til manuell kasse, så hadde ny eksos vært aktuellt. Men synes nesten det blir flaut med grom sekserlyd, og så automat, for å være helt erlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW Fred Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Godt det er fler som har autolat... men er ikke bilen god på glatta da? har ikke noe problem med min bortsett fra at den er lav da.. så kjører jo brøytebil. Å at det ikke bare er jeg som har rust... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 denne bilen så eg på ferjekaia her i hjemtraktene for 1-2 år siden..meget pen bil da;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå