Gå til innhold

[LØST] Hjelp søkes! Problemer med tomgang, 323CI E46.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Btw, er det forresten noen som kan være behjelplige med å kjøre diagnose for meg? Har ikke utstyr til dette selv.

Skrevet

Ok, det var det jeg trodde jeg og, men jeg var usikker på det kanskje var flere slanger med det samme partnummeret. Takk hao! :)

Skrevet

Da har vi kikket litt mer oppi motorrommet, og det kan virke som om det er en lekkasje på veivhusventilen eller en av slangene som hører til.

Det er en høy lyd, som om det lekker luft (Pssssj-lyd) som blir mindre når vi åpnet oljepåfyllingslokket eller peilepinnen. (?)

Vi la også merke til at istedet for at det var overtrykk i oljepåfyllingshullet, så var det undertrykk, altså at den sugde lokket på plass. Skal vel ikke være sånn?

Inntil videre så får jeg kjøre med en halvåpen peilepinne, og håpe at det hjelper på åndingen litt, så har vi avtalt å ta det igjen om to uker. Hadde ikke innsugspakning, så turte ikke å ta av innsugsmanifolden. Jeg håper bare ikke den har fått sprekker under eller noe, for den manifolden var dyr så jeg.

Den "klakke-lyden" som kommer når bilen er kald høres mistenklig ut som tenningsbank. Ikke bra? Hva kan det komme av egentlig? Jeg tipper på en utett o-ring rundt en eller annen dyse, men tar gjerne i mot tips.

Det hele er igrunn bare mange spørsmål for meg nå, jeg er rett og slett usikker på hva alt kan være og jeg livredd for at dette kan bli veldig dyrt. :(

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg hatt av innsungsmanifolden, og det viste seg at at gummimembranen i veivhusventilasjonen var røket. Jeg hadde heldigvis en liggende etter et kjøp av ny her på forumet og alt er nå satt sammen igjen, ingen falskluft og bilen går gjevnt og fint på tomgang.

MEN! EML og ASC lampa lyser og bilen vil ikke over 2k omdr. Jeg har ikke diagnoseapparat, så jeg får ikke resatt evnt koder. Noen som har tips?

Jeg har kikket over alle koblinger og slanger på nytt, koblet fra batteriet i 15min i håp om at ECU'n blir resatt, uten at det hjalp. Er desperat her nå, jeg håper noen her kan hjelpe meg.

Skrevet

Hehe, har akkurat vært der inne og kjøpt denne så. Men det ordnet seg, hadde visst oversett en kontakt likevel, det er jo bare sånn passe trangt nedi der så. Bilen går som ei kule nå, ingen lamper eller noe, så da er det bare å håpe at det forblir slik (bank i bordet).

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...