Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg tenkte snart å bytte ut e34 520i med en e36 325i eller 328i og bygge turbo.

jeg har ikke bygget turbo før og kan egentlig ikke så mye om det men skader ikke å prøve, engang må bli den første :D

jeg tenker å holde motoren orginal denne sessongen å til vinteren skal jeg invistere i smid innmat osv...

Det jeg lurer på er hvordan montere det?

hvilket turbokit vil dere ambefale? må være kvalitet !

Hvor mye lade trykk kan jeg kjøre med uten at jeg får motorras?

hvor mye hk kan jeg få med et ok lade trykk?

hvor mye nm?

:D :D :D

Håper på positive tilbakie meldinger :D

har dysleksi så beklager hvis det er skrive feil :oops::oops:

Skrevet
Det jeg lurer på er hvordan montere det?

Hvordan er vanskelig å si, men dette er iallefall en veldig generel liste over ting som må gjøres. I tillegg må du alltids regne med ekstra ting som kommer etterhvert.

- Du må sveise ny eksos

- Bytte manifold

-Montere turbo

- Lage oljeretur og oljetilførsel til turbo

- Montere trykkrør, ic, BOV, BTR osv

+++ mye småting som skal på plass som du finner ut av etterhvert. Skal du ha heftigere bygg, så må vel bensinpumpa, fuelrail og mye annet byttes også.

hvilket turbokit vil dere ambefale? må være kvalitet !

Styr unna kinavarer! Hvis du har planer om å kjøre smidd innmat, så har jeg heller kostet på skikkelig ellers også. Kjøp heller deler løst, istedet for slike kit som selges. Finn en Garret, Holset eller Turbonetics turbo for eksempel og et skikkelig manifold.

Hvor mye lade trykk kan jeg kjøre med uten at jeg får motorras?

Dette avhenger veldig mye av hvilket oppsett du kommer til å kjøre, hva slags komp du har, hva slags motorstyring og ikke minst kvalitet på map osv. Men 1bar på org motor (m50 iallefall) skal gå fint med annen motorstyring og bra map. Men ingen motorer er like, så dette er bare en generell pekepinn.

hvor mye hk kan jeg få med et ok lade trykk?

Igjen, veldig avhengig av hva slags oppsett du skal ha, og hvilket ladetrykk du kjører. Med 2,5, alt fra 350-450 eller mer avhengig av hva du gjør med motoren, så det blir veldig generelt.

hvor mye nm?

Nok :)

Se også denne tråden for tips: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=180642

Skrevet

dette høres bra ut :D takk for en liten "handle liste" hehe

tenker å kjøre med org motor i sommer å bygge litt på motoren til vinteren :D

vet du sånn ca pris? 10k 15k 20k? er ALTID noe som kommer untenom som man har glemt eller ikke viste om at man trenger osv osv.. iriterene -.-

Setter SOTR pris på så rask svar :D

Skrevet

Prisen avhenger veldig av hvilke deler du kjøper. Så egentlig kan det være alt fra 15-20k og opp til 100k for den del. Men 15-20 må du sikkert regne med fort ja. Husk også å skaffe skikkelig motorstyring, dette kan også koste litt.

Småting vil det alltid være, og det blir fort penger ut av mange småting også. :D Merka dette når jeg holdt på selv, ble mange turer for å skaffe ditten og datten, og det ble penger ut av det også til slutt.

Skrevet

Kostnaden handlar alltid om hur mycket du klarar av att göra själv och hur mycket tid du har på dig. Att göra sakerna själv kan ta längre tid. Dessutom kan du hitta delar billigare om du lägger ner längre tid och försöker hitta saker till bra priser.

Om du vill komma undan med lite lägre kostnader så behöver du inte datasprut utan går även med ett anpassat Turbochip. Jag kan ordna det till både överladdade 325i och 328i. Det är bara 328i -95åsm som inte går att programmera om så då måste man skaffa en -96 box.

Går bra att skicka mig PM för mer info angående Turbochip.

Mvh//

A.Fekzen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...