Lamek Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 Venter priser fra ppf nå på de gromeste delene:) Noen som har anbefalinger til turbo? Litt ketsjuppeffekt gjør ingen ting.. Legg gjerne ved link dersom dere vet av ny eller brukt ti salgs..
Joachim_M5 Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 da mailer du Bäckis på PPF, så får du det riktige svaret med en gang, istedenfor 50 forskjellige teorier herifra. SKjønner ikke hvorfor du skal ha så mye turtall, bare unødvendig belastning for motoren. 7000omdr holder leeenge. Min motor har gått i over 3 år med over 600hk på hjula, med originale m102 stempel, så det her er ikke rakettforskning... Mail Bäckis, få rett svar, kjøp og montêr, kjør. Og hvis noen nevner megasquirt så får jeg dilla!
Lamek Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Skrevet Mars 18, 2011 da mailer du Bäckis på PPF, så får du det riktige svaret med en gang, istedenfor 50 forskjellige teorier herifra. SKjønner ikke hvorfor du skal ha så mye turtall, bare unødvendig belastning for motoren. 7000omdr holder leeenge. Min motor har gått i over 3 år med over 600hk på hjula, med originale m102 stempel, så det her er ikke rakettforskning... Mail Bäckis, få rett svar, kjøp og montêr, kjør. Og hvis noen nevner megasquirt så får jeg dilla! Send meg adressan hans på pm om du har den da:) Har prøvekjørt m102 med 450hk og den hadde rimelig tidlig ladetrykk og sperre på 6500, men jeg syntes registret ble litt for kort:P hva ligger sperra på orginalt? 7-7500 er kanskje nok:)
winchester Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 ab@pure-pf.com er adressen jeg har kontaktet han på.
Joachim_M5 Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 da mailer du Bäckis på PPF, så får du det riktige svaret med en gang, istedenfor 50 forskjellige teorier herifra. SKjønner ikke hvorfor du skal ha så mye turtall, bare unødvendig belastning for motoren. 7000omdr holder leeenge. Min motor har gått i over 3 år med over 600hk på hjula, med originale m102 stempel, så det her er ikke rakettforskning... Mail Bäckis, få rett svar, kjøp og montêr, kjør. Og hvis noen nevner megasquirt så får jeg dilla! Send meg adressan hans på pm om du har den da:) Har prøvekjørt m102 med 450hk og den hadde rimelig tidlig ladetrykk og sperre på 6500, men jeg syntes registret ble litt for kort:P hva ligger sperra på orginalt? 7-7500 er kanskje nok:) mye turtall på m30 motor er ikke gunstig, men det finnes da folk som kjører 8000omdr. Men du må ihvertfall ha PPF sin medbringer på veiva, gjerne med en ekstra kile innfrest (rundkil) Så bør du ha de feitere vippearmene som PPF selger, og kraftigere ventilfjærer MÅ du ha.
Lamek Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Skrevet Mars 19, 2011 da mailer du Bäckis på PPF, så får du det riktige svaret med en gang, istedenfor 50 forskjellige teorier herifra. SKjønner ikke hvorfor du skal ha så mye turtall, bare unødvendig belastning for motoren. 7000omdr holder leeenge. Min motor har gått i over 3 år med over 600hk på hjula, med originale m102 stempel, så det her er ikke rakettforskning... Mail Bäckis, få rett svar, kjøp og montêr, kjør. Og hvis noen nevner megasquirt så får jeg dilla! Send meg adressan hans på pm om du har den da:) Har prøvekjørt m102 med 450hk og den hadde rimelig tidlig ladetrykk og sperre på 6500, men jeg syntes registret ble litt for kort:P hva ligger sperra på orginalt? 7-7500 er kanskje nok:) mye turtall på m30 motor er ikke gunstig, men det finnes da folk som kjører 8000omdr. Men du må ihvertfall ha PPF sin medbringer på veiva, gjerne med en ekstra kile innfrest (rundkil) Så bør du ha de feitere vippearmene som PPF selger, og kraftigere ventilfjærer MÅ du ha. Medbringer på veiva? Tenker du på drevet til kamkjedet da eller? Har ikke skrudd særlig mye m30 før:P Har ett s38b36 svinghjul liggende også Jeg tenkte å bruke. Noen anbefalinger til clutch som er kjørbar til både bane og vanlig bruk?
morten325i Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 hei...har m106 motor skjøl.. som jeg forstår så holder disse motorene veldi bra... hn på ppf sa at jeg burde sette på arb bolter på toppen å coopering-paking å d var d med motoren.. toppen kan du jo sette inn en kam fra 2.8 har jeg hørt..den har høyere turtall... selv har jeg kjøpt z55 turbokam å stålvippearmer..... då skal de motorene være skuddsikker for å si d slik..til 600-650hk... men bytter jo råder..men ser ikje vitsen med det vist man ikke skal ha mye mye effekt ut... ellers så kjører jeg sm4 å 550cc dyser å 3 dobbel spark coiler å slikt... garret gt3882r turbo å 50mm wg.......har ikje fåd min motor ferdi..men burde bli bra.. hva skal du ha motoren i?? har min i e30
Joachim_M5 Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 "medbringer" er den som reimhjulet/triggerhjul i forkant på veiva er skrudd på. disee har til tider en tendens til å løsne. Clutch, der bruker du s38b36 svinghjulet du har, sammen med Sachs 765 trykkplate og eventuellt sinterlamell. Funker prima til gate og bane. Kjøp en turbokam fra PPF hvis du først skal bytte kam, verdt hver eneste krone!
Lamek Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Skrevet Mars 19, 2011 hei...har m106 motor skjøl..som jeg forstår så holder disse motorene veldi bra... hn på ppf sa at jeg burde sette på arb bolter på toppen å coopering-paking å d var d med motoren.. toppen kan du jo sette inn en kam fra 2.8 har jeg hørt..den har høyere turtall... selv har jeg kjøpt z55 turbokam å stålvippearmer..... då skal de motorene være skuddsikker for å si d slik..til 600-650hk... men bytter jo råder..men ser ikje vitsen med det vist man ikke skal ha mye mye effekt ut... ellers så kjører jeg sm4 å 550cc dyser å 3 dobbel spark coiler å slikt... garret gt3882r turbo å 50mm wg.......har ikje fåd min motor ferdi..men burde bli bra.. hva skal du ha motoren i?? har min i e30 Jeg skal ha alt av det gromeste slik at motoren holder 100000km uten problem.. Skal ha motoren i en e28 m535i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå