daweed320 Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 hei jeg har en bmw 320 coupe 94 mod som får ikke den til å starte .. samme feilen hadde skjedd før når jeg lagra den til vinter ifjør oxo at batteriet tapte men fikk bytta batteriet men starta ikke på noe dager og plutselig starta den vet ikke hva som var årsaken. gikk vel et år også lagra jeg bilen nå oxo samme skjedde . det skjer ikke noe ting når jeg vri på tenninga. alt lyser og absolut alt funker utenom at startern slår ikke . er det relee feil? hjernen? noen hjelp meg før jeg tenner på hele bilen ?? er det farlig at bilen sto uten strøm i lengere periode , sier det noe ? Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere biltype. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Er noen få muligheter her. -Start med å sjekke hjernen for fuktskader og påse at den er HELT TØRR og irr fri. -Sjekk for om bilen har lite strøm til starter. -Sjekk om bensinpumpen går. -Sjekk at starteren er ok ved å sette +strøm rett på. Da skal starter slå inn uansett. -Relefeil enten på pumpe/starter(de to grønne ved siden av sikkringsboksen. -Defekt startrelee ved siden av hjernen(også grønt). -Plutselig og uforklarlig feil på EWS eller hjerne. Lite trolig EWS, men har hørt om det. Drittbilen min ble gjevnlig startet, men ikke flyttet og sto ute i vinter. Derfor fylte rommet hjernen står i seg med vann -_-Fungerer alt dette tar du ut pluggene og sjekker at de er tørre og fine(rens) Starter faenskapet ikke etter dette sjekker du hjernen grundigere for fuktskader. Min var plutselig og helt uforklarlig fylt med 1,5dl med regnvann til tross for at dreneringene er helt åpne. Samtidig tar du å lager to braketter og flytter hjernen opp så langt det går. Har du automat klarer du 1,5cm og har du manuelt giret bil kan du klare 5cm. Dette avhjelper fuktproblemet noe. Er hjernen fuktig uten at den ser brent ut, kan du prøve å ta den med inn å "bake" den i ovnen eller på radiator ol. en times tid på 80 grader eller litt mindre. Ikke gjhør flere startforsøk før hjernen er fuktfri. Har du først prøvd å starte på fuktig hjerne er de "altid" gåen. Men verdt ett forsøk. Er den ikke gåen kan du nå prøve å starte igjen(husk å turne motoren når tennpluggene er ute). Har du NOK strøm, kan du prøve å låse opp og igjen noen ganger før du prøver å starte den igjen. Er hjernen brent av at du har prøvd å starte med fuktig hjerne kan du nå helt sikkert bestille ny. Velkommen etter i klubben. Da jeg vinterlagret E34en og Alpinaen min tok jeg hjernene ut! 1 God tyverisikring 2 Sparer deg for fukt i hjernen. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Om hjernen har blitt fuktig trenger den ikke være gåen for det. Samme skjedde mange ganger med min første e36 325. Det kommer som nevnt inn vann i rommet hjernen sitter pga dårlig/ingen drenering fra rommet fremfor/under frontruta. Men min startet alltid etter at hjernen hadde tørket igjen. Nå vet jeg ikke om bilen din har stått ute eller inne til lagring. Har den stått inne burde ikke dette være noe problem og jeg ville heller satt en finger på EWS siden problemet kommer og går. Prøv som Pedro sier å låse den opp og igjen noen ganger, skal faktisk ikke mer til enn dette før EWS´n på GT´n min nektet meg startforsøk. Hadde vel da låst/låst opp bilen uten batteriet tilkoblet. Måtte da låse og låse opp bilen igjen før den startet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daweed320 Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 tusen takk for en god forklaring gutta. bilen stå parkert inn i garasjen hele vintern men ikke noe varme. ews er det startsperre releen eller ? men hvis hjernen hadde gått så hadde vel ikke noeting i bilen lyst da vel ? huff tror dere jeg kan lese feilen ved å bruke diagnoseapparat ? om det er hjernen som driver å kødde. mvh david Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 tusen takk for en god forklaring gutta. bilen stå parkert inn i garasjen hele vintern men ikke noe varme. ews er det startsperre releen eller ? men hvis hjernen hadde gått så hadde vel ikke noeting i bilen lyst da vel ? huff tror dere jeg kan lese feilen ved å bruke diagnoseapparat ? om det er hjernen som driver å kødde.mvh david Prøv å ta nøkkelen helt ut av tenningslåsen og prøv på nytt.. gjenta det ett par ganger og se om den kanskje fyrer.. Startsperren kan tulle litt etter lang lagring. sitter en magnet ring inni tenningslåsen som leser av nøkkelen din.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Alt annet virker som normalt uten hjernen. Du får bare ikke styring på motoren(start). Lykke til. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daweed320 Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 takk takk skal lade batteriet onkelig og prøve igjen .. sier ifra åssen det går mvh david Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Prøv å ta nøkkelen helt ut av tenningslåsen og prøv på nytt..gjenta det ett par ganger og se om den kanskje fyrer.. Startsperren kan tulle litt etter lang lagring. sitter en magnet ring inni tenningslåsen som leser av nøkkelen din.. Event. prøv en reervenøkkel hvis du har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daweed320 Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2011 å yeah bmw'n fyra i dag og det er ikke mye som skal til heller. jeg går på lettkjørtetøy linje iår og på skolen så har vi tilgang til mekonomen data systemet .der leste jeg at når en skifter ut batteriet på e36 94 mod så skal man låse døra og apne igjen med nøkkelen (biler uten fjernkontroll ) startsperre er kobla til dora også. da gjorde jeg akk det og bilen starta uten problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Like i told you (i andre del av min post lengre opp) Bra det ordnet seg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå