Gå til innhold

passer e36 m3 3.0 bakbrems på compakt bakstilling?

janerik171187
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel samme ET på skiva mener jeg, men M3 skiva er jo større, så må da ha en adapter i mellom, mener jeg. Ikke 100% sikker på dette, da jeg ikke har prøvd.

tenkte både kaliper og skive fra m3 så er mest om festene er like på bærearmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som er bolt on der. Compact og z3 har helt fucka ET bak. Må bytte nav å flytte innpresset innover for å få bedre utvalg av skiver. Har sett litt på e34ix skiver (300*10) men problemet der er stor diameter på bremseband så må dreie å presse inn hylse innvendig evt... Z3m kaliper passer ikke uten adaptere i vanlig compact bærearm heller, samme gjelder vanlig e36. Adaptere må du ha uansett om du skal oppgradere bak, finnes ingen som har 55mm avstand på klaveinnfestingen som funker på store skiver. Om noen har andre erfaringer så skrik ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som er bolt on der. Compact og z3 har helt fucka ET bak. Må bytte nav å flytte innpresset innover for å få bedre utvalg av skiver. Har sett litt på e34ix skiver (300*10) men problemet der er stor diameter på bremseband så må dreie å presse inn hylse innvendig evt... Z3m kaliper passer ikke uten adaptere i vanlig compact bærearm heller, samme gjelder vanlig e36. Adaptere må du ha uansett om du skal oppgradere bak, finnes ingen som har 55mm avstand på klaveinnfestingen som funker på store skiver. Om noen har andre erfaringer så skrik ut :P

oki, faen til kødd det skulle være a :P

får bruke compakt bakstillinga som den er enn så lenge da:P

om jeg først må bytte lager for å få på annen skive med annen et så er det vell heller likegreit å bygge om org e30 skivebremsstillinga med 5bolt lager og selge compakt stillinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sku tru det ;)

Om det er 318ti bakstilling du har og så er det ikke så greit å få bytta ut nav og lager heller :P Bruker det lille lageret den. Jeg bygger på e30 325 bakstilling istede :)

har du no oppskrift på 5bolt lager\nav på e30 325 bærearm a? så vet jeg hva jeg må skaffe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...