HenrikBlichfeldt Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Kjøpte meg e36 for en måneds tid siden. Litt småfiks må til, men ikke noe stort arbeid. Planer: Fjerne rust på kanaler Gjort Fjerne rust på tre av fire hjulbuer Gjort Ta det som er av rustbobler Gjort Svær ripe i venstre framskjerm Klar for lakk Gåen søm på førersete Fikse "vippefunksjonen" på begge framseta. Fikse venstre vindusheis (hjernen på motoren er gåen) Bytte høyre panserdemper Gjort Bremsesko og håndbrekkwire Innkjøpt Nye bremseskiver bak Innkjøpt Ny plate i dørken, og se etter mer rust Gjort Trekke kablene til anlegg bedre Gjort Bytte girkule Gjort Bytte motorolje og girolje Kjøpe originalt mattesett Innkjøpt M-lister Innkjøpt Er nok flere ting som blir gjort enn det som står ovenfor. Det får tiden vise. Legger ved bilder av bilen i den standen den var da jeg kjøpte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikBlichfeldt Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Starta å arbeide på bilen for ca 2 uker siden. Har fått gjort litt. Kanalene er fikset, venstre framskjerm er pussa helt ned, grunna og hatt på carosol bodyspray på den nederste delen. Begge hjulbuene bake er pussa ned, slipt av all rust, sparkla og grunna. Legger ved noen bilder. tatt rusten sparkla.. sånn ble det. Dårlig bilde, men det er det eneste jeg har nå slipt ned skjermen carosol bodyspray ferdig grunna grunna over sparkelen. Tok en bulk som var der i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Der ja! Kan bli bra dinna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikBlichfeldt Skrevet Juli 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2011 Det vart meget lite oppdateringer og kommentarer på denne tråden. hehe Er nå nesten ferdig, må fikse eksosanlegget. Det henger og slenger, og det høres av og til ut som om der er litt frieksos. Ellers så må jeg få på bremsesko, få tak i hjerne til vindusheismotoren og gjøre siste finish på interiøret. Har bestilt meg justerbart senkesett også. Satser på de sender det raskt. Med tiden skal jeg våtpusse det som er nylakka da det kom litt støv i lakken. Legger ved noen bilder av resultatet så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Lakker over kanalene dine med vanlig lakk nå, så ser helhetsinntrykket 10 ganger bedre ut! Regner med du brukte bare vanlig sprayboks for lakk? Hvordan gjorde du det mellom skjøter på ny og gammel lakk? Ble det samme farge, eller er d forskjell på nyansene? Ellers ville jeg bytta til originale hvite eller oransje blinkers, og kasta den DTM-potta på sjøen og kjøpt ei bakpotte med to rette utblås Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikBlichfeldt Skrevet Juli 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2011 Ja, jeg har vurdert å lakke over kanalene med samme lakk, men har ikke komt så langt enda. Brukte ikke sprayboks, kjøpte skikkelig lakk til sprøyte hos lakkerer, får akkurat samme nyansen da Litt dyrere enn sprayboks, men det er virkelig verdt det. Maskerte bare med vanlig maskeringstape på ene siden, men da fikk jeg en stygg kant, så må trikse litt der for å få det bra. På andre siden brukte jeg maskeringspølse. Der ble resultatet meget bra. (Hvis det var det du mente) Har originale hvite blinkers liggende, så det blir nok til at jeg har på de igjen. Har igrunnen funnet ut at jeg må gjøre noe drastisk med potta ja. Hvor selger de bakpotter til rimelig pris da? Noen forslag/linker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå