No SwEaR Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Hei bimmers vaska bilen i går, i maskin hehe men etter det så begynte bilen å ruse seg ;s den ruser seg opp til 3000 og deretter opp til 4500, skjønner ikke stort.. har sjekka plugger, coiler, filter og de slangene jeg kommer til, men alt er som det skal, veit ikke om det kan være lambda'n men da hadde den vel ikke rusa seg, bensinfilteret er nytt, men det var kaldt i går så kan jo ha fryst, men burde ha tint i dag -.- har faktisk opplevd at bensinfilteret kan fryse istykker noen som har en viss anelse om hva det kan være? har sjekka gasswire'n også btw.. på forhånd takk for alle svar //Martin...
No SwEaR Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Skrevet Mars 20, 2011 Det ga seg når jeg kobla fra lmm ,, men det er vel sikkert normalt? da gikk den på nesten normalt turtall.. :S
vegard89 Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Rart lmm skal gå føyken i det du tar en motorvask men... normalt og normalt, er vel et tegn på at luftmengdemåleren kanskje har tatt kvelden, prøv å rengjør den med bremserens og tørk den etterpå.. vet ikke om det vil hjelpe, men sikkert værdt et forsøk
Olelink Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Nei dette tviler jeg på at skyldes lmm, grunnen til at problemet tilsynelatende skyldes lmm er at motor går i nødmodus når lmm kobles ifra. Så dette kan fortsatt skydes en masse ting. Defekt lmm gir ikke disse symptomene. Bor du i nærheten av ett verksted med mulighet for diagnose ?
No SwEaR Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 Kan jo prøve å bytte lmm, har en liggendes men det lå litt gråsvart guffe i lmm og i slangen inn til spjeldet, det var akkurat som fett, bare litt blautere, skjønner ikke hva det kan være.. Veit at den går i nødmodus da ja men syns det bare er rart at den skal gå fint på turtall da, hvis det skal være no annet.. Bor på jessheim så er ikke langt til BMW for diagnose nei
Olelink Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Om du har en annen lmm liggende så prøv å bytt, man kan ha flaks Den grå/svarte guffa er nok en blanding av olje og støv. Oljen kommer via veivhusventilasjonen (svart slange fra forrkant av toppen på motor) og legger seg med tiden litt etter litt igjen i innsugsystemet. Samtidig kommer det alltid litt støv gjennom filtret uansett hvopr bra dette virker og hvor ofte det byttes, dette legger seg på og blandes med oljen. Dette er helt normalt, men man skal være obs på om dette blir overdrevent, da kan det være noe feil med veivhusventilasjonen og eller falskluft som gir hennholdsvis mer olje/støv enn vanlig.
No SwEaR Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 kobla ut lmm istad en gang til, men det hjalp ikke, den har nesten blitt værre nå.. den rusa seg på nødmodus også, men da bobla den mer.. har ikke fått sjekka no særlig mer enda, men syns det skal være så jævli rart at den ruser seg etter en helt vanlig bilvask ;S det var jo underspyling på vaskeprogrammet, men den skal jo tåle det når jeg har kjørt hele vinter'n med snø og nå som det er skikkelig bløtt ute.. Blir frustrert as -.-
No SwEaR Skrevet April 2, 2011 Forfatter Skrevet April 2, 2011 "Fant" feilen tok med hjernen inn, hvis den hadde fukt eller noe i seg, så bytta jeg lmm :)da starta den og gikk kjempefint ^^ veit ikke hva som var feilen, enten en av to eller to av to hehe Men takk for forslag osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå