rolfi Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Noen som har gjort dette før? Fant en gammel tråd angående emnet, men fikk liksom ikke stort utav det. Har en E34 520i delebil med M20B20 og Motronic. Hvordan blir det med automatkassen? Kan noen forklare hvor mye jobb det vil bli å flytte fordeleren fra nedpå blokka og over på toppen? Er det VELDIG omfattende lar jeg det bare ligge, men er det relativt enkelt (gjort på en helg evt. pluss noen kvelder i garasjen) så vil jeg prøve. Skulle hatt motronic og lambda for å kunne kjøre høyere innblanding av E85.
janerik171187 Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 l-jetronic er vell preface? motronic er vell facelift (er dog ikke det på e34 men tilsvarer vell facelift i e30) er igrunn bare å bytte sålenge du tar med alle delene over på nye motoren, jeg skal forøvrig gjøre det samme, bare elnett fra e30 facelift heller på en 323 med prefacenett imorra\overimorra, så kan jo komme tilbake til deg med evnt problemer.
ehrnst Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Gjort det jeg. Fordeleren ka. Jo stå der den står uansett, bare fjerne heltene inni. Atomatkassen vet jeg ikke hvordan det blir med
rolfi Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 Takker for svar l-jetronic er vell preface?motronic er vell facelift (er dog ikke det på e34 men tilsvarer vell facelift i e30) er igrunn bare å bytte sålenge du tar med alle delene over på nye motoren, jeg skal forøvrig gjøre det samme, bare elnett fra e30 facelift heller på en 323 med prefacenett imorra\overimorra, så kan jo komme tilbake til deg med evnt problemer. Hadde vært supert det Gjort det jeg. Fordeleren ka. Jo stå der den står uansett, bare fjerne heltene inni.Atomatkassen vet jeg ikke hvordan det blir med Satser på at hjernen til kassen funker uansett, noe jeg egentlig vil tro. Passer motronicfordeleren rett på reimhjulet, eller må jeg ta med mye fra delebilen? Skulle gjerne satt over hele motoren, men toppakning på E34n er røket, den har kokt/stekt flere ganger og ble siste turen kjørt til den stoppet av seg selv. Har du/kunne du slengt sammen en liste over hva som må flyttes over? Hadde vært veldig fint å ha. Husker du hvor lang tid det tok å bygge om ca?
ehrnst Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 jeg flyttet som sagt ikke fordeleren, men den passer nok ikke på gamle typen, så det må nok flyttes over. ellers så er det jo ikke store jobben. har du rund motorkontakt slipper du forhåpentligvis å gjøre noen ting. bare å flytte over veivsesor og triggerhjul samt komplett motornett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå