Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Update.

Fikk tatt diagnose idag.

Mekanikern får feil på oxygen sensor bank2. Men siden begge lambda er nye så må det være noe annet.

Han har sjekka coilene ved hjelp en sånn instrument som lyser og lager lyd når du legger den på coilen for å sjekke spenningen, alle coilene hadde forskjellig spenning. Men det kommer ikke noe feil på coil.

På live data ser man at ene lambdaen nesten slutter å jobbe med en man gasser litt så jobber den igjen.

Han har bedt meg sjekke styreenheten for fuktighet og om det er vann der i rommet der styreenheten ligger, han mener noen ganger når ikke dreneringa funker som det skal så kan regnvann eller høytrykkvask føre til at det kan komme vann inn der.

Dette skal jeg sjekke ikveld.

Skrevet
Update.

Fikk tatt diagnose idag.

Mekanikern får feil på oxygen sensor bank2. Men siden begge lambda er nye så må det være noe annet.

Siden begge er nye så kan det ikke være det? det kan jo det når data'n sier det :P

Har du resatt systemet/slettet koder. og kjørt på ny? kommer dette opp da? eller er det noe som henger fra før du byttet oxygen sensorene?

Skrevet
Update.

Fikk tatt diagnose idag.

Siden begge er nye så kan det ikke være det? det kan jo det når data'n sier det :P

Har du resatt systemet/slettet koder. og kjørt på ny? kommer dette opp da? eller er det noe som henger fra før du byttet oxygen sensorene?

Ja det skal jo være det, men det er splitter nye originale lambdaer som ikke er kjørt mer enn maks 500km med, så tror nok ikke det kan være det, det samme mente han på alf lie motor.

Fikk slettet alle feilkodene, kjørte bilen og det kom o2sensor bank 2 på diagnosen hans, sletta den, kjørte igjen , kom samme feilmld.

Gjorde som han om å sjekke rommet der hjernen ligger og se om det er vann der, men det har jeg sjekket nå i kveld og det er tørt som bare det.

Har tatt av plugga og coila idag, og der var det mye interessant å finne.

Ene tennpluggen så ikke ut, på 3 plugghetter så var det småe sprekker og mikroskopiske små hull, da mener jeg altså den metalldelen inni plastikken som settes oppå tennpluggen.

wz2wh79ieod6qzwli9de.jpg

Mistenke den?????

Skrevet

Da tok jeg stor service på bilen idag, bytta også plugghettene da de forrige var dårlige, bilen går nå merkbart mye bedre enn før. Problemet er løst, yahooo.

Skrevet
Da tok jeg stor service på bilen idag, bytta også plugghettene da de forrige var dårlige, bilen går nå merkbart mye bedre enn før. Problemet er løst, yahooo.

så bra! har du helt jevn gange i motor nå?

Jeg har fått bytta sensor på kam både inn og ut. ikke noe forskjell. men nå er alle feilkoder som var blitt borte. bare fått en ny en!!! damn. tomgangsregulator. kjørte "expert" diagnose på den og da skal den justere turtal under diagnosen. ingenting skjedde. så nå trenger jeg en tomgangsregulator...

Skrevet

Jeg har fått bytta sensor på kam både inn og ut. ikke noe forskjell. men nå er alle feilkoder som var blitt borte. bare fått en ny en!!! damn. tomgangsregulator. kjørte "expert" diagnose på den og da skal den justere turtal under diagnosen. ingenting skjedde. så nå trenger jeg en tomgangsregulator...

Ja motoren er veldig fin nå, i hele turtallregistret og den er deilig å kjøre nå, nå kan jeg gi full gass fra 3-4-5 gir og merke at noe skjer.

Skrevet

Ja motoren er veldig fin nå, i hele turtallregistret og den er deilig å kjøre nå, nå kan jeg gi full gass fra 3-4-5 gir og merke at noe skjer.

bytta du coilene eller bare gummien?

Skrevet

drittbil, en periodisk gammel feil har plustelig kommet tilbake.IRITERT SOM FAEN......ARRRRGHHHHHHHHH

har sjekka litt rundt på nettet og bilen låter akkurat som denne bilen her

Høres bilen din også sånn arildsn?

Skrevet

det er helt likt som min ja. jeg får opp en feil til på diagnose nå da. Tomgangsregulator. Skal bytte den så fort jeg får en og bytte. Så får jeg håpe det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...