Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tenkte å legge ut litt info og bilder om tds'en min som jeg kjøpte i sommer.

Det er en 94 modell touring, automat, dobbel takluke (som selfølgelig ikke virker), setetrekk med delskinn, aircondition og brei grill og panser. Med på handelen fikk jeg en delebil, også en 525tds, med defekt toppakning og manuel kasse.

Etter at jeg kjøpte den her jeg bygd på den avtagbart hengerfeste, motorvarmer, og byttet alle stag og foringer i forstillingen og traversforinger bak.

Etter å ha hatt den et halv-år sto den parkert i nedoverbakke i et forferdelig regnvær. da oppdaget jeg at det fosset inn vann gjennom takluka og ned i førersete. Litervis!! jeg skrudde ut framstolene på begge sidene og løfte opp gulveteppe i hele bilen. Det sto dammer under gulvteppet. Jeg kjørte den inn i varm garasje og satte på ei STOR vifte som blåste rett inn i bilen. Slik sto den ei uke, så jeg regner med den ble helt tørr. Vurderer nå å tette takluka med en silikonfilm da den uansett ikke fungerer.

Videre planer for bilen er å flytte over sota ruter fra delebilen, men dette er litt jobb i og med at siderutene bak er limt. Motoren kakkler også voldsomt, men i og med at den går som den skal vet jeg ikke om jeg gidder å gjøre noe med dette. Om noen har noe tips for hva dette kan være så spytt ut. (sansynligvis dieselpumpe, dyser eller ventiler.) Det er litt rust på førerdør og bakskjermene. Jeg har begynt å fjerne på den ene siden, og kommer til å ta vekk resten etterhvert.

gdmxmu98a9pjr36pnrpa.jpg

s8rpn38t5rrax1y8o2zn.jpg

9l8z8i8a2qjtvma2goxo.jpg

Tds'en og en tilfeldi 6'er:-)

hq0v300tbl01dvqrr9y6.jpg

Ferdig montert motorvarmer. Fremgangsmåten ligger her: viewtopic.php?f=1&t=177603&hilit=motorvarmer+e34

Posted

Åpen dreneringa isteden. Når det har kommet mye vann som ligger inni der har det nesten garantert rusta.

Har det vært lenge nokk er det sikkert rustflak som ligger å blokker for. Blås med trykkluft nedenfra å få en snill hjelper til å stå med støvsuger i åpninga. :)

Posted

Da er det vel verre ja.

Er drenering i alle 4 hjørnene, men er ikke helt sikker på hvor de kommer ut på E34. Regner med de to frammerste er bak framskjermen, og at de bak kommer bak bakfangeren.

Posted

ja de e littegran tøff front:-) skul haft 540 lippe på n å, men må prøve å få n gjennom eu kontroll nå fyst! må blandt anna byte frontrute. ha et litte håp um å klare å få ut frontruta heil tå delebiln så i fe brukt den, men veit kje um de går.

Posted

540 lippa ha nok vorte svær på denna her ja.. Fekk nå på m5 på min her um dagen, hjalp på godt dæ au :P Frontruta æ vell limt, sikkert ett helvette å få uttur :P

Men har du den plastikk lista som går på passasjer sia du? Der dørra ligg innåt, ho hell nede gålvmatta.

Tæk på å kjøre på fæst :P

Posted

M5 gjer se veitu:-) ja gruva me tå å bynde på dinna ruta, men i ska nå prøve før i kjøpe ei ny ei!

I rekna nesten me at i har den ja, men i kan sjå ette i helge i veitu!

• 1 month later...