Gå til innhold

kinner ikke hver gang nøkkelen blir vridd om

Bmwray
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en e39 som jeg har merket i det siste at når man vrir om nøkkelen så skjer det ikke annet en at tenningen kommer på og alt i dashbordet lyser, starteren starter ikke når man vrir for fult og da må man vri tilbake så tenner den.

Det har skjedd et par ganger før så har jeg ikke tenkt mere på det men i sta skjedde det igjen,

Hvis jeg vrir tilbake også vrir om igjen starter den med en gang, kan jeg ha vridd om for fort når dette skjer eller er det tegn på noe som ryker snart?

Det har skjedd en veldig skjelden gang i blant men tenkte og høre om det er noe jeg kan sjekke eller om noe ryker snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, skjedde igjen 3 ganger bare i dag. Når det skjedde vrei jeg rolig og hardt helt i bunn og det hjelper ikke,

Starteren høres helt normal ut når den tenner.

Må skru av og på og plutselig virker det. Har aldri vært borti lignende og det virker ut som det er noe som ikke vil gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres for meg ut som bakstykket/selve bryteren begynner å bli slitt, denne kan du bestille ny og bytte ut, på E36 mener jeg denne sitter med kontakter i enden av ledningene så er forholdsvis grei å bytte :) Oransj sak..

Har hatt mye trøbbel med tenningslås på E36n som vi har, den er ble utslitt, lirking og diverse metoder førte til at jeg sto der med motoren igang og nøkkelen ute av låsen, det anbefales ikke.

Her er sprengt tegning fra E39, nummer 2 på bilde er bryteren, står spesifisert"tenningskontakt".

11531.gif

På E36 ser det slik ut hvor nummer 3 er tenningskontakten:

11504.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange utfyllende svar :)

Det kan jeg jo prøve og bytte ut hvis den fortsetter og tulle, hvor sitter den delen og hva må jeg demontere for og komme til og bytte den?

Leter på gsbildeler og koed men kan ikke finne den, noen som har link?

Kan også prøve og lirke i morgen, hvis den da går helt fint så er det problemet? Men vet jo ikke om det er pga lirkingen eller om det er fordi jeg bare prøver og vri nøkkelen på nytt som gjør at starteren starter.

Det som skjer er at alt av lys kommer på inni bilen og viftene går, Alt står på men det er akkurat som jeg ikke får vridd nok til at starteren skal gå, og prøver jeg 1-2 ganger så går starteren plutselig.

Greit og ha slikt i orden så man ikke kjører på langtur og blir stående pga en sånn liten filleting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem med min e36...ble verre for hver uke...fikk alltid start etter 2 forsøk...jeg skiftet starter. er ikke sikkert eg hadde trenkt å gjøre det, men fikk det billig. starter på første no:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt skruing for å komme til kontakten, du må skru av dekslene rundt rattstammen (sitter med 4 plast skruer) torx hode på de. sitter en stor sort kontakt bak på den du må løsne to umbrako som sitter fra bunn av rattlås og opp og holder fast tenningsbakstykket. når du har fått den ut kan du jo prøve å se om problemet fortsetter ved at du setter nøkkel i tenning og vrir om(så rattlås går av) og bruke reserve nøkkelen til å starte bilen med (stikk res. nøkkel inn i tenningsbakstykket, er ett kryss spor på den enden som sitter mot rattstammen, nøkkelen passer inn i sporet, så vrir du om nøkkelen i tenningsbakstykket.

link til tennings kontakt. koster i underkant av 800

http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 6&type=new

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med gode tips og link til deler.

Bilen slo seg plutselig vrang i dag og jeg måtte vri 6 ganger før den startet.

Kom på at jeg byttet batteri for litt siden, det er fra en mercedes 211 brukt som var på 90am og det var litt større og lengre en orginal batteri. Kan vel ikke ha noe og si det? Hvis ikke får jeg prøve og bytte ut den delen jeg kan bestille fra gsbildeler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...