Polkagrislaila Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Hei! Monterte nye justerbare coilovers idag, bare framme da de bak vil jeg vente en dag og 2 med. Alt ble gjort riktig og etter boka, men da jeg skulle kjøre bakover så hørte jeg at demperen tok borti hjulet.. Tilslutt hadde jeg skrudd demperen på topp og da tok det så vidt ikke borti. Da jeg kjørte hjem så måtte jeg kjøre i 10-20km/t pga. fæl dunkelyd. Alt ble gjort som det skulle, og har forberedt meg med riktig verktøy, smørning osv. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Med mange senkesett må man space ut hjulet litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Du må nok space ut 3 eller 5 mm forran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Alt etter hvilket innpress man har på felgene på e36 må man stort sett alltid space ut litt på e36 ved montering av coilovere. Det må du også. Siden du sier du måtte justere høyden helt opp for at dekk/felg skal gå klar av fjæra/justerings-skruen så må du nok space mer enn 3mm. Regner med du vil justere den ned igjen, poenget med coilover er jo borte om ikke bilen blir lav Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Ok, får jeg bilen eu-godkjent ved bruk av spacere? Hva har folk gjort der for å få eu-godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 bl. a. har H&R spacere med tüv som du kan bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Ok, hvor finner jeg slike godkjente spacere og er de dyre? Ser biltema har billige, men blir vell ikke godkjent da.. Skal på EU-nå neste måned, så må nesten få det godkjent.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Jeg ville vært mer bekymret på om coiloverne og eventuell uorginal hjuldimensjon var lovlig enn akkurat spacere Det er sjelden noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Coiloverene har jeg tüv på, og hjuldimensjonen er orginal.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Går nok ikke igjennom med spacere som ikke har tüv! om du får lånt deg noen felger med annet et på kontrollen, så kan du jo kjøre med spacere etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dnb_91 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 må vel ha en hjulstilling for å få det gokjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 ja selvfølgelig trenger han 4hjuls kontroll for å få senkesettet godkjent, men er vel snakk om å få den igjennom eu-kontrollen. At den må ha hjulstillingskontroll er vel mer eller mindre selvsagt, og hjelper ikke mtp "ikke godkjente spacere" da de ikke får justert det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Spacerene ser jeg ikke som ett stort problem på eu-kontrollen, men hos biltilsynet.. Kan ikke godkjennebilen før biltilsynet har skrevet settet inn i eu-kontorollen.. Men noen som vet hvor jeg får kjøpt tüv-godkjente spacere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Hør med parts and retards. Vet de har spacere, men aner ikke om de er TUV godkjente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Har spurt der nå.. Håper ikke det blir så mye mer utlegg med dette nå.. Driver meg jo personlig konk. med den møkka bilen.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå