L-V.H Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 har ein 2000mod e46 cab, M52-TUB25 motor. har stage 1 kitt fra ess nå, tenkte på og oppgradere til stage 2. fikk svar fra ess at reim+reimhjul skiftes, + monters inn kjølestaver i innsug,et kjøleelement i front og sirkulasjon system. seff. men dei sko ha 18750 kr for herligheten. gidde ikke og legge ut dette for 25 hester mer. Nogen her som har stage 2 kitt ?. som kan målet reimhjulet til meg ??? så er det bare og bruke cnc benk. nogen så vett kor/hvordan dei kjøestavene skal stå ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Har stage 2 kit, men er 320. Vet ikke om diameter er samme da?? Har sett det står noe på det men husker ikke i farta. Kan godt sjekke så fort dama kommer fra jobb. Usikker på disse kjølestavene men har ekstra "radiator" i front osv.. 19 lapper var jo litt av en pris da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L-V.H Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Våre fint om du gadd og måle så kan eg sjekke forskjellen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Jeg hadde spart opp pengene og kjøpt delene. Ta det over tid og ta det siste innkjøpet når feriepengene kommer;) Har kjørt en e46 325 med stage 2 og det var PERVERST for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Vil ikke et stage 2 gi deg ca 50 hester mer? 19?hk originalt og med stage 2 ca 340hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L-V.H Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Dei sa kun 25 hester mer, står inne på ess at du får 310 med stage 2 og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Hmm. e46n jeg prøvde til en kamerat av meg hadde 340hk, men det var m54b25. Er det såpass stor forskjell mellom m54 og din? Hvis det faktisk bare gir 25 hester mer hadde jeg ikke lagt så mye penger i det. Hadde heller kjøpt nytt grenrør hos Shcmiedmann. Var i Sandvika og der hadde de et håndsveiset rustfritt grenrør til 2900kr. Dynotest viste at på en vanlig 320 var effektøkningen hele 18hk. Billige hestekrefter. Litt tilpassing, men dette kunne svendsen eksos gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Hmm. e46n jeg prøvde til en kamerat av meg hadde 340hk, men det var m54b25. Er det såpass stor forskjell mellom m54 og din? Hvis det faktisk bare gir 25 hester mer hadde jeg ikke lagt så mye penger i det. Hadde heller kjøpt nytt grenrør hos Shcmiedmann. Var i Sandvika og der hadde de et håndsveiset rustfritt grenrør til 2900kr. Dynotest viste at på en vanlig 320 var effektøkningen hele 18hk. Billige hestekrefter. Litt tilpassing, men dette kunne svendsen eksos gjøre. Har du mere info om denne dyno testen. Testet de både før og etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Hmm. e46n jeg prøvde til en kamerat av meg hadde 340hk, men det var m54b25. Er det såpass stor forskjell mellom m54 og din? Hvis det faktisk bare gir 25 hester mer hadde jeg ikke lagt så mye penger i det. Hadde heller kjøpt nytt grenrør hos Shcmiedmann. Var i Sandvika og der hadde de et håndsveiset rustfritt grenrør til 2900kr. Dynotest viste at på en vanlig 320 var effektøkningen hele 18hk. Billige hestekrefter. Litt tilpassing, men dette kunne svendsen eksos gjøre. Har du mere info om denne dyno testen. Testet de både før og etter? Snakk med Schmiedmann på Rud i Sandvika. Forstod det slik at det kun var grenrøret og ikke anlegget videre bak som trengtes for effektøkningen med dynopapirer. Dette var hva jeg ble fortalt i forrige uke av "Henrik" der. Postes med forbehold om feiltolkning av hva han sa:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Dynotesten på en vanlig 150hk 320i viste litt over 150hk originalt, og 168hk etter montering av deres grenrør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Dynopapir or it didn't happend Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Dynopapir or it didn't happend Touche lady Touche... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Er det so nøye om det gir 25 eller 50hk meir? Det viktigaste er vel kva økningen er i nm og hk i det turtallsområdet bilen vanligvis blir brukt i. F. eks. imellom 2000 og 4000rpm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Våre fint om du gadd og måle så kan eg sjekke forskjellen På mitt reimhjul står det 104mm, altså diameter. Burde vel være litt mindre du trenger, ettersom du skal mate med litt mer luft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L-V.H Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Hmm. e46n jeg prøvde til en kamerat av meg hadde 340hk, men det var m54b25. Er det såpass stor forskjell mellom m54 og din? Hvis det faktisk bare gir 25 hester mer hadde jeg ikke lagt så mye penger i det. Hadde heller kjøpt nytt grenrør hos Shcmiedmann. Var i Sandvika og der hadde de et håndsveiset rustfritt grenrør til 2900kr. Dynotest viste at på en vanlig 320 var effektøkningen hele 18hk. Billige hestekrefter. Litt tilpassing, men dette kunne svendsen eksos gjøre. Har prøvd med grenrør. Men det var det største driden, mistet sykt med dreiemoment på lave turtall. Har ein tunge cab, så trenge det dreiemomentet eg kan få. Så det er ikke til og anbefale vist du har cab med kompressor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå