Gå til innhold

ess stg 1 kompressor til stg 2.


L-V.H
 Share

Anbefalte innlegg

har ein 2000mod e46 cab, M52-TUB25 motor. har stage 1 kitt fra ess nå, tenkte på og oppgradere til stage 2.

fikk svar fra ess at reim+reimhjul skiftes, + monters inn kjølestaver i innsug,et kjøleelement i front og sirkulasjon system. seff.

men dei sko ha 18750 kr for herligheten. gidde ikke og legge ut dette for 25 hester mer.

Nogen her som har stage 2 kitt ?. som kan målet reimhjulet til meg ??? så er det bare og bruke cnc benk.

nogen så vett kor/hvordan dei kjøestavene skal stå ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stage 2 kit, men er 320. Vet ikke om diameter er samme da??

Har sett det står noe på det men husker ikke i farta.

Kan godt sjekke så fort dama kommer fra jobb.

Usikker på disse kjølestavene men har ekstra "radiator" i front osv..

19 lapper var jo litt av en pris da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. e46n jeg prøvde til en kamerat av meg hadde 340hk, men det var m54b25. Er det såpass stor forskjell mellom m54 og din? Hvis det faktisk bare gir 25 hester mer hadde jeg ikke lagt så mye penger i det. Hadde heller kjøpt nytt grenrør hos Shcmiedmann. Var i Sandvika og der hadde de et håndsveiset rustfritt grenrør til 2900kr. Dynotest viste at på en vanlig 320 var effektøkningen hele 18hk. Billige hestekrefter. Litt tilpassing, men dette kunne svendsen eksos gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. e46n jeg prøvde til en kamerat av meg hadde 340hk, men det var m54b25. Er det såpass stor forskjell mellom m54 og din? Hvis det faktisk bare gir 25 hester mer hadde jeg ikke lagt så mye penger i det. Hadde heller kjøpt nytt grenrør hos Shcmiedmann. Var i Sandvika og der hadde de et håndsveiset rustfritt grenrør til 2900kr. Dynotest viste at på en vanlig 320 var effektøkningen hele 18hk. Billige hestekrefter. Litt tilpassing, men dette kunne svendsen eksos gjøre.

Har du mere info om denne dyno testen.

Testet de både før og etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. e46n jeg prøvde til en kamerat av meg hadde 340hk, men det var m54b25. Er det såpass stor forskjell mellom m54 og din? Hvis det faktisk bare gir 25 hester mer hadde jeg ikke lagt så mye penger i det. Hadde heller kjøpt nytt grenrør hos Shcmiedmann. Var i Sandvika og der hadde de et håndsveiset rustfritt grenrør til 2900kr. Dynotest viste at på en vanlig 320 var effektøkningen hele 18hk. Billige hestekrefter. Litt tilpassing, men dette kunne svendsen eksos gjøre.

Har du mere info om denne dyno testen.

Testet de både før og etter?

Snakk med Schmiedmann på Rud i Sandvika. Forstod det slik at det kun var grenrøret og ikke anlegget videre bak som trengtes for effektøkningen med dynopapirer. Dette var hva jeg ble fortalt i forrige uke av "Henrik" der. Postes med forbehold om feiltolkning av hva han sa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. e46n jeg prøvde til en kamerat av meg hadde 340hk, men det var m54b25. Er det såpass stor forskjell mellom m54 og din? Hvis det faktisk bare gir 25 hester mer hadde jeg ikke lagt så mye penger i det. Hadde heller kjøpt nytt grenrør hos Shcmiedmann. Var i Sandvika og der hadde de et håndsveiset rustfritt grenrør til 2900kr. Dynotest viste at på en vanlig 320 var effektøkningen hele 18hk. Billige hestekrefter. Litt tilpassing, men dette kunne svendsen eksos gjøre.

Har prøvd med grenrør. Men det var det største driden, mistet sykt med dreiemoment på lave turtall. Har ein tunge cab, så trenge det dreiemomentet eg kan få. Så det er ikke til og anbefale vist du har cab med kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...