S.Hafsmo Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Har funnet ut jeg skal bytte pluggene i M60'en mens jeg likevel holder på nedi der, men bør man bytte type tennplugger ved overlading? Ser disse er de anbefalte på en original M60, godt nok til en halv bars ladetrykk? Bosch F7LDCR NGK BKR6EK Edit: Har forresten lest ett eller annet sted at man bør ha et hakk eller 2 kaldere plugger ved overlading, noen som vil bekrefte/avkrefte?
ehrnst Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Det stemmer, men ved en halv bar vet jeg ikke om det har mye å si
S.Hafsmo Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 Var det jeg egentlig trodde, men synes og huske at det var snakk om et hakk kaldere plugger pr. 0.5-0-7bar?
ehrnst Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Pr 100hk økning har jeg hørt, men du kan jo bare kjøpe 1 grad kaldere
S.Hafsmo Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 jaja, da passer jo en grad uansett. Så var det bare å finne den rette pluggen, temperaturgraden er vel omvendt fra Bosh til NGK. Snublet forresten over denne: http://www.superchargersonline.com/content.asp?ID=11 Og der nevner de i tillegg til den overnevnte temperaturgraden, at man burde redusere avstanden mellom elektrode og grunning med 0.8-0.9mm. Blir jo et helt arbeid å bytte plugger. Edit: leste visst feil, man skulle redusere avstanden til 0.8-0.9mm. Noe som forøvrig passer greit siden den originale gap'en er rundt 0.83mm.
OLEZZ Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Jeg hadde NGK BKR7EIX når jeg lada rundt 1.4bar, men de smelta. Jeg bytta deretter til 8EIX, og de fungerte helt ypperlig. Så jeg ville nok gått for BKR7EIX, da de holder mer enn nok til en halv bar. Det hender forresten at man får tenningsfusk litt opp på registeret når man har fullt trykk, men da er det bare å justere gap'en litt. Noe jeg måtte gjøre. Du får de billig på ebay.
S.Hafsmo Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 Ok, ja jeg har vurdert BKR7EK som er en grad kaldere enn de originale, men jeg får nå se.
Ullsokk Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Har hatt både NGK, Bosch og Denso på min m50 turbo, alle tilsvarende til BCPR7ES, og har aldri hatt noe problem med de. Ikke justert noe gap.
OLEZZ Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Ok, ja jeg har vurdert BKR7EK som er en grad kaldere enn de originale, men jeg får nå se. Jeg ville gått for Iridium IX pluggene. NGK Topp notch
S.Hafsmo Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Skrevet Mars 23, 2011 Mener jeg leste et sted at de Iridiumpluggene bare var good shit i begynnelsen, og dabbet veldig av etter noen få tusen kilometer.
OLEZZ Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Det kan jeg faktisk si meg enig i. De er VELDIG bra i x antall tusen km. Jeg satt i nye plugger på starten av sommern, men de måtte byttes ut i september.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå