Jump to content

Recommended Posts

Posted

Virker som om bensinpumpen i bilen har tatt kvelden. Noen som kan forklare meg hvordan jeg kan sjekke om den er dau.?er en e36 318. Takker på forhånd

Posted

kan være bensinpumperelèet. Sjekk i sikringsboksen om du finner et blått relè. Er ihvertfall blått på de med 6er.

Da kan du prøve å tvangskjøre pumpa hvis du vet hvordan det gjøres?

Det er et greit sted å begynne. Evt sjekke så du får spenning frem til pumpa.

Posted

letteste er jo og sjekke om det kommer strøm helt frem til pumpa.

du setter bare på tenninga, så måler du på kontakta på pumpa.. kommer det strøm dit så er det pumpa di..

vis det ikke kommer strøm dit, gå over sikringer vis den ikke har røket så er det rele.. enkel sak og fikse : )

Posted

Takk for svar. da får jeg se på reele, gikk over sikringene og ingen var røket der hvertfall.

Bilen starter i noen par sekunder for å så dø ut igjen.

Kan det være noe annet en pumpen og som en sensor feks?

Når jeg vrir om tenningen hører jeg heller ikke pumpen lage lyd.

Posted

Husk at pumpa bare starter 1-2 sekunder når du skrur på tenninga. Derfor må du måle når du skrur på tenninga, hvis ikke vil du ikke få utslag på målingen.

Posted

enkleste er jo å skru av bensin slangen framme i motor rommet, skru på tenningen å sjå om d kommer ut bensin! da har man sjekket alt! både om pumpen funker, og at ikkje systemet er tett! pumpen kan jo få spenning osv uten å levere om noe er tett!

Posted

har ikkje noe kjennskap til 318 motorene.. men den er jo inn på dyse galleriet ditt.. det du eventuelt kan gjør er å skru av slangen ut av bensin filteret.. Vist du får heist opp bilen, så ser du på førersiden av bilen under at det går noen rør.. noen er bremse rørene, og noen bensin rør.. di to tjukkeste er bensin.. så du må følge di to tjukkeste frammover, til det ene kommer til filteret.. (er skrudd i karroseriet ved siden av girkassen mener jeg på)

• 5 months later...