bimmersen Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 hei.. for at dere skal skjønne noe tror jeg må ta det fra starten av, vel jeg kom hjem fra skolen og stoppet bilen såvidt et par kilometer fra huset for og skru av og på monoblokken, så måtte jeg kinne litt på bilen for og få start (merkelig nok) så kjørte jeg helt normalt hjem og stoppet bilen, lot den stå der i 2 timer eller noe og etter det var den nesten umulig og få start på, den startet bra og gikk og dunket på 300 omdreininger eller noe før den stoppet, så mens jeg begynte og fikle litt, og etter og ha trøbla i en halvtime startet den lett som bare det også gikk den helt normalt, men så skulle jeg fylle bensin, og når jeg skulle starte den etter det så startet den ikke i det hele tatt, bare kinner. i starten begynte den og dunke på 300 omdreininger også stoppet den, nå bare kinner den, det første som slo meg var bensinpumpa siden det er sjuka på dissa bilene, så jeg tok av den ene slangen og kinnet litt, og da kom det bensin. så da begynner jeg og lure, kan det fortsatt være problemet? isåfall kjøper jeg en etter skolen og monterer når jeg kommer hjem, har sjekket sikringen og den var også bra. er veldig takknemlig for alle svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Velkommen til forumet! Vil anbefale deg å ta en titt i denne tråden for litt tips og regler rundt posting her på forumet. Hva problemet ditt angår vil jeg ikke avskrive bensinpumpe som en mulig feilkilde selv om den går, det kan være kontaktfeil som gjør at den bare tilfeldigvis fungerte når du testet, eller det kan være at den ikke klarer å levere trykk nok. Hva slags motor er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersen Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 en helt vanlig 318i men siden den pumpet bensin så er det litt rart om det er bensinpumpa og kanskje også er det vel kanskje litt rart at den gikk så normalt som den gjorde da jeg kjørte, for da burden den vel kanskje ha fusket litt vis beinsintilførselen var ugrei?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 strøm, for lite strøm på batteri og eller dårlig/defekt batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersen Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 har jeg også vurdert men batteriet er bare bra:) har tilogmed ladet det opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Det kan være at den ikke leverer nok selv om den går. Dersom beninpumpa fungerer blir vel det neste å sjekke om du har gnist på pluggene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersen Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 nå har det seg sånn at når jeg kom hjem fra skolen idag så startet bilen sånn helt plutselig med en gang, og da duret bensinpumpa(merkelig) så stoppet jeg bilen for og høre om den durte og det gjorde den ikke, da var den helt død! og ville ikke starte igjen. så det jeg ikke skjønner er at når jeg først får start så går den uten problem- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersen Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 nå prøvde jeg og skifte bensinpumpe, men den ringen som var over fikk jeg ikke av så jeg gav opp, fult av jord og søle oppi der :/ nå gir jeg opp den drittbilen for i kveld! + at istad så datt dørtrekket av, og dekselet til cdspilleren vil ikke gå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
<BeamerZ> Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 nå prøvde jeg og skifte bensinpumpe, men den ringen som var over fikk jeg ikke av så jeg gav opp, fult av jord og søle oppi der :/ nå gir jeg opp den drittbilen for i kveld! + at istad så datt dørtrekket av, og dekselet til cdspilleren vil ikke gå på! Var fullt av dritt oppå pumpa mi også da jeg skulle bytte på 325'n. Det du gjør, hvis søla er bortimot tørr, bruk en skrutrekker og skrap litt nedi søla for å løse den opp. Så bruker du en støvsuger til å suge vekk all den løse driten og til slutt tar du litt papir eller en fuktig klut og tørker vekk det som måtte ligge igjen. For å få av ringen kan du bruke en flat skrutrekker som du setter mot en av "taggene" på ringen, også slår du på forsiktig på skrutrekkeren med en hammer. Da skal ringen løsne og du kan skru den helt av. Men husk at du må løsne slangene til pumpa før du løsner ringen, hvis ikke vil du ikke få av ringen. Det vil nok ligge igjen en del bensin i slangene som vil renne ut når du tar dem av, så pass på å ha noe å samle opp bensinen med så den ikke renner ut inni bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersen Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 tusen takk for alle svar:), nå har jeg fått skiftet den pumpa:) så nå går bilen som bare det! men nå har det kommi et nytt problem, jeg får ikke på det cd spiller dekselet så jeg får hørt på musikk, det bare "spretter tilbake" liksom, men men, det har ikke noe med bmw og gjøre, så da avslutter jeg tråden nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå