Knuiser87 Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Hei! Har en bmw 328i 95mod. De sist ukene har jeg følt at bilen bremser selv når den triller i svak nedoverbakke og står i fri. Dette er var noe som kom og gikk, men kom gjerne etter jeg hadde kjørt 10-15 min med bilen. Nå i de siste har jeg derimot hørt at det kommer en stygg pipelyd fra bremsen til høyre bak, og jeg er nødt til å bråbremse og slippe opp for å få det til å slutte. Jeg var i tillegg ute og kjørte på speilblank is i dag, og fikk faktisk sleng i et par svinger pga bremsen. Noen som vet hva dette antagelig skyldes? Er det kanskje "fjæra" over bremsen som hengt seg opp? Er ganske grønn på bil, så all hjelp mottas med stort takk!
nimitz Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Kan være håndbrekket på høyre hjul som er herpet. Hvist du får ulyd derfra så kan det være bremsebandet som er gått "blokk i stokk" Sitter jo i trommelen innafor bremseskiven. Men, har du sett på bremseklossene. De kan også være nedslitte.
winchester Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Kan også være gliderene på calipperen som har hengt seg opp. Jekk opp bilen og ta av hjulet så ser du fort hva som er problemet. I verste tilfelle må du løsne klaven og bremseskiven for å se etter om håndbrekket har hengt seg opp.
Dr_S Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Vanlig feil på vinterstid med vegsalting. Smør opp gliderne på calippere
Knuiser87 Skrevet Mars 24, 2011 Forfatter Skrevet Mars 24, 2011 Takk for mange gode forslag Får prøve å ta av hjulet og se om jeg ser noe. Stakk hånda inn og kjente på bremsecalipperen i går etter å ha kjørt 8 mil, og den var kokvarm. Kjente på de andre, og her var det ikke noe varme. Tror ikke det er håndbrekket, da jeg har prøvd å dra i dette når pipelyden er som verst, uten at dette ser ut til å påvirke verken lyden eller bremsingen. Så får undersøke litt nærmere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå