Bandit Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 Er på utkikk etter ny hjerne til bilen. (1993 520 Vanos) Den som står i heter 5WK9002 MS40.1 / 1 738 775.9. Har fått tilbud om å kjøpe 5WK9002 MS40.1 1 703 808, noen som vet om denne vil passe i min bil?
Fekzen Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Jo, det ska funka. För att vara säker kan du ju fråga om du kan testa den. Men så länge det är rätt 5wk9002 så ska det funka. Skulle det inte funka så kan du flytta över ditt chip och prova. Mvh// A.Fekzen
Bandit Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 Denne passet ikke. Bilen ville ikke starte, så jeg går ut i fra at jeg må ha en hjerne med eksakt samme nummer...
Fekzen Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Denne passet ikke. Bilen ville ikke starte, så jeg går ut i fra at jeg må ha en hjerne med eksakt samme nummer... Verkar konstigt, har du provat att flytta över ditt chip till den nya hjärnen? Kolla först så att dem är precis lika utseendemässigt. Borde inte vara några problem. Brukar inte sitta någon immokod eller unikt i dessa boxar. Mvh// A.Fekzen
Bandit Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 Hmm... Har jo ikke hatt den oppe og sett på den. I følge selger står den en chip fra Super Chips der, skal prøve å bytte chip i morra
Fekzen Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Okej, kolla så det inte sitter ett kopierskydd då också för isåfall måste du flytta båda. Eller om du ska sätta i original chip så måste du ta bort kopierskyddet. Annars funkar det inte. Mvh//A
Bandit Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Ok, men jeg henger ikke helt med nå du sier kopibeskyttelse.... Hva er dette? Har hatt oppe slike styreenheter og byttet chip før, men skjønner ikke helt hva du mener På forhånd takk.
Fekzen Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Ok, men jeg henger ikke helt med nå du sier kopibeskyttelse.... Hva er dette? Har hatt oppe slike styreenheter og byttet chip før, men skjønner ikke helt hva du mener På forhånd takk. Ibland sitter det ett extra kretskort mellan chipet och boxen, det är ett kopierskydd som är kodat till trimchipet. Därmed måste du flytta det också om du ska flytta ett trimchip. På samma sätt måste du ta bort kopierskyddet ur boxen om du ska sätta över ett originalchip från en annan box - annars kommer den inte starta. Du kanske inte har något sånt i den boxen. Är olika, men de större chipfirmorna kör ofta med det. Ser ut såhär: http://www.oichan.org/mods/eprom/eprom23.jpg Mvh//A
Bandit Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Ja, det sitter en slik en der ja... Har prøvd min chip i den "nye" hjernen, men får fremdeles ikke start...
Fekzen Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Ja, det sitter en slik en der ja... Har prøvd min chip i den "nye" hjernen, men får fremdeles ikke start... Okej, det låter konstigt, har inte vart med om det själv. Kan inte komma på mer saker på rak arm, men är det fel på original ecu eller varför ska du byta? Mvh//A
Bandit Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Var feil på den originale ja. Gode nyheter! Har fått start, satte chippen feil vei først, snudde den og fikk så start. Den putra og gikk på 5 sylindere i ca 30 sekunder før den kom seg. Har kjørt noen mil nå, og alt er perfekt! Takk så mye for tips og hjelp! Har holdt på med denne bilen siden September/Oktober i fjor. Byttet alt av sensorer, coiler, pumpe, dyser osv... Kom opp minnefeil i styreenhet på diagnose, så dette vart siste utvei. Jeg er en glad mann nå!
Fekzen Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Var feil på den originale ja. Gode nyheter! Har fått start, satte chippen feil vei først, snudde den og fikk så start. Den putra og gikk på 5 sylindere i ca 30 sekunder før den kom seg. Har kjørt noen mil nå, og alt er perfekt! Takk så mye for tips og hjelp! Har holdt på med denne bilen siden September/Oktober i fjor. Byttet alt av sensorer, coiler, pumpe, dyser osv... Kom opp minnefeil i styreenhet på diagnose, så dette vart siste utvei. Jeg er en glad mann nå! Skönt!! Jag började just undra om jag kom ihåg fel eller hur det var men var så gott som säker på att det inte ska finnas något unikt i dessa boxar så ska gå att byta bara bra bra Mvh A.Fekzen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå