stian.r Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 Hei. Jeg har en 93 mod 325i Coupe E36 automat. Har vært på verksted og de sier at jeg har en "spesiell" versjon av denne serien. Den kan tydligvis ikke "låses" i første gir. Jeg mener jo da at mye av morroa forsvinner da :/ på Girkassa mi så er det bilde av 2 3 4 D N R P. Er det noe mulighet for å kunne "lure" den til å være i første gir hele tiden?
nimitz Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Så lenge den er oppdelt slik du sier så kan du self ikke låse den i 1. gear. Hadde samme på en Mercedes som jeg hadde tidligere. Går kun ned i første gear ved hardt pådrag ellel kickdown.
BMW324TDa Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Setter du den i 2 når bilen står stille (hjulene ikke roterer) så mener eg den holder seg i 1ste gir inntil du skubber velgeren opp i 3dje, da girer den til 2nde og så opp i 3dje. Kamerat av meg har lik bil til meg med aut og der mener eg å huske at det er slik da eg tror eg har prøvd det en gang for forrige bilen min (92 MB 300TD) var slik. Er vel en "krabbefunksjon" for krappe nedoverbakker. Var i hvertfall veldig kjekt med den funksjonen når man skal drive og manøvrere tilhenger ned smale plasser....
LarsBMW Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Du fÅr ikke låst den i 1. gir. Kassa di er som alle de andre av denne utgaven. Ingen ting spesielt eller annerledes. Låser du i 2. Gir legger den inn 2. NÅr 1. Når turtallsperra. Ingen burning på turtallsPerra i 1. Gir med denne..
nimitz Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Du får oppgradere til en bil med steptronic. Da får du låst den i hvilket som helst gear
stian.r Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Skrevet Mars 28, 2011 Okey. takk for svar. Men en på verkstedet sa at man kunne "lure" hjernen til at den kun skulle være i 1 gir. Er dette noe å satse på? vil gjerne kunne låse den i 1 gir med sperra. Hva har dere å annbefale til meg som vil ha bilen LÅST i 1 gir?
nimitz Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Tror desverre ikke det er noe "hjerne" i en 93 mod som du kan lure. Slik du forklarer kassa di så er det vel en helt ordinær autokasse. Ser at du har fått mange svar på det du spurte om da du åpnet tråden, men du gir deg ikke. Du har en helt ordinær kasse som du ikke kan legge i 1. gear. For og få den dit må du mest sannsynlig botne gassen eller kick downe. Sånn er det bare.
BMW324TDa Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Du fÅr ikke låst den i 1. gir. Kassa di er som alle de andre av denne utgaven. Ingen ting spesielt eller annerledes. Låser du i 2. Gir legger den inn 2. NÅr 1. Når turtallsperra. Ingen burning på turtallsPerra i 1. Gir med denne.. Det er det eg og mener. Så lenge bilen står stille når man legger inn "2", så går den ikke fra 1ste til 2nde med mindre en treffer sperra eller flytter den i "3". Da kan man jo sladde på snø eller hva man skal til man blir gul i fjeset... Å stå og hakke på sperra i 1ste gir ser eg ikke poenget med å kunne uansett.... verken om en skal burne eller leke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå