Gå til innhold

Bytte motor i E34.


sm0k3d
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen? :(

har du ledningsnettet til 2,5 liters motoren da ?

har byttet motor i den gamle 518 min . det var enkelt.

hvis du har skrudd litt bil klarer du det selv.

men tipper det er mye jobb og bytte ledningsnettet,.

men hvis du finner på og gjøre det selv.

vær supernøye med merking av kontakter og alt sånt

så du veit hvor de hører hjemme.

litt usiker på om det har noe og si, men ville merket mellomakselen å før du demonterer den. så du setter spinsa i akselen der de var :D

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av kontaktene, følerne og sånt stemmer ikke overens. Jeg er i sluttfasen av samme ombygginga. Skaff komplett motor med ledningsnett og hjerne så er det meste plug and play... Sliter litt for øyeblikket jeg da, men jeg har bygget om alt til 525 pga godkjenning hos Statens Vegvesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om skifte fra M50B20 til M50B25 er det bare å skifte motor flytte over dynamo servopumpe vifte. El nett som trengs skiftet henger fast i den nye motoren og er likt. Plug and Play. ECU og lmm må du ha Fra B25 da de er forskjellige.

Akkurat samme motorer bare forskjellig volum.

Husk at dette gjelder fra M50 til en annen M50 og ikke M20 som jeg ikke vet noe om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om skifte fra M50B20 til M50B25 er det bare å skifte motor flytte over dynamo servopumpe vifte. El nett som trengs skiftet henger fast i den nye motoren og er likt. Plug and Play. ECU og lmm må du ha Fra B25 da de er forskjellige.

Akkurat samme motorer bare forskjellig volum.

Husk at dette gjelder fra M50 til en annen M50 og ikke M20 som jeg ikke vet noe om

Dynamo og servopumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om en 525 motor er det enten M50B25 eller M20B25.

Jeg snakker kun om M50B20 og M50B25 altså 520 og 525, 2liter og 2,5 liter.

Det jeg vet om disse motorene er at de er akkurat like. Eneste forskjell er volumet på de og muligens et rele mere på 2,5 liter.

Hvis du kjøper en 2,5 liter(M50B25) for å sette inn i en 520 som fra før har en M50B20, så er den nye motoren antagelig uten servopumpe,dynamo,viskosekobling og vifte. Dette har du på motoren du tar ut og flytter bare over på den nye i og med at motorene er like.

Elnettet sitter fast og følger med motoren så det er bare å plugge i de gamle kontaktene.

Det som ikke er likt som du må ha fra den nye motoren og som regel ikke følger med er lmm og hjerne.

Altså det du trenger er motor, hjerne og lmm. Alt er plug and play.

Hvordan dette er med de gamle motorene M20B20 og M20B25 vet jeg ikke sikkert men antar at det er like enkelt i og med at de to også er samme motor altså M20

Høres kanskje komplisert ut men det er det ikke.

Vanskeligste delen for meg var å lette på ræva :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...