KillerFly Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Har muligens fått fatt en e36 coupe med svært lite rust. Men det idiotiske med bilen er at det er kappet ut ramme nummeret som hva i motor rommet. Så no lurer jeg på hvor andre plasser på bilen finner jeg ramme nummer på denne bilen? Sånn jeg kan ringe til BT og skjekke litt opp i denne bilen, sånn jeg ikke får flere overaskelser underveis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerFly Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2011 Ingen som vet hvor ramme nummerene sine er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakvaag Racing Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Eneste plassene jeg har funnet er det på torpedovegg kanten neden for forruten og på skiltet på høyre side i motor rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Er vel gjerne printet rett i karosseriet en lur plass i tillegg til plata i motorrommet. Kan ikke huske at jeg så noe nummer når jeg hadde ute dørkmatta på min coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerFly Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2011 Men er det ingen i bagasjerommet eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shoetang Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 på høre side bak motor rommet,du må åpne panseret. mellom frontruten og motorrommet...på passasjersiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 på høre side bak motor rommet,du må åpne panseret. mellom frontruten og motorrommet...på passasjersiden... Hvis du leser førstepost er det nettopp dette som mangler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakvaag Racing Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 til gjengjeld må jeg si at jeg hadde blitt endel suspekt vist dette nr manglet for det skal vel egentli ikke være nødvendig og fjerne dette uten at man har en baktanke Men vist det ikke er byttet motor i bilen kan du ta ut hjernen, der står chassi nr på en lapp. Gjordet ivertfall det på 316 en min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerFly Skrevet Mars 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2011 til gjengjeld må jeg si at jeg hadde blitt endel suspekt vist dette nr manglet for det skal vel egentli ikke være nødvendig og fjerne dette uten at man har en baktanke Men vist det ikke er byttet motor i bilen kan du ta ut hjernen, der står chassi nr på en lapp. Gjordet ivertfall det på 316 en min. Baktanken hva vel egentlig, at denne bilen ble kjøpt inn for å være en delebil. Men så ble den aldri brukt til noe, så ble den satt på komunal grunn.. Og da ble ramme nummet i motor rommet fjernet for å slippe å betale tauing, hvis det skulle oppstå.. Men hva hvis kun det i motor rommet han hadde fjernet. Men hvis det er klistret et nummer under hjernen, så er det kansje et håp der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 Er du redd for og bli tatt når du skal til BT ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 Det er også siste 5 siffer i rammenr i speedometeret + et i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerFly Skrevet Mars 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2011 Er du redd for og bli tatt når du skal til BT ??? Er redd for å få en del problemer ja.. Hvis jeg bygger den om til m3 og bruker mye tid på den. Og skal inn til BT for å få den godkjent ombygget osv.. Så er det drit at jeg kan få problemer med å få skilt på den på grunn av det ramme nummeret.. Eller hvis tidligere eiger har vært uerlig.. Da er der bedre å finne ut av den no, før jeg legger tid i bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerFly Skrevet Mars 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2011 Det er også siste 5 siffer i rammenr i speedometeret + et i bagasjerommet. Oki, bakpå speedometeret da? Vet du hvor i bagasjerommet det er? Prøvde å se kjapt etter det.. Men kunne ikke se noe.. Så heldigvis ikke noe hull eller tegn for at det hva fjernet heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 Speedometertest. Hold inne resetknappen til km teller. Vri tenningen i hakk 1 mens du holder reset knappen inne i 3 sek slipp knappenog slå på parklys Følg med tallene i km teller I sekvens 4 får du opp noen tall. Det er fem eller syv tall. Det er siste tallene i chassinr.til bilen som speedometeret er org. levert sammen med fra fabrikk. Prøver å søke etter link til der jeg fant info ang skjult rammenr. men ikke funnet det. Uansett varierer det litt fra bil til bil det som er i bagasjerommet men let i forbindelse med dempertårn eller i hjulbrønn . Mener det sto oppe på kanten av hjulbrønn. Poenget med det nr er at det skal være lett å overse i forbindelse med juks.. Fant en beskrivelse i form tegninger av det en gang. sdet var i en link på Bimmer eller muligens jeg søkte på nettet. Men husk at det er mange søkebegrep. Rammenummer, chassinr. VIN nummer etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerFly Skrevet Mars 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2011 Speedometertest.Hold inne resetknappen til km teller. Vri tenningen i hakk 1 mens du holder reset knappen inne i 3 sek slipp knappenog slå på parklys Følg med tallene i km teller I sekvens 4 får du opp noen tall. Det er fem eller syv tall. Det er siste tallene i chassinr.til bilen som speedometeret er org. levert sammen med fra fabrikk. Prøver å søke etter link til der jeg fant info ang skjult rammenr. men ikke funnet det. Uansett varierer det litt fra bil til bil det som er i bagasjerommet men let i forbindelse med dempertårn eller i hjulbrønn . Mener det sto oppe på kanten av hjulbrønn. Poenget med det nr er at det skal være lett å overse i forbindelse med juks.. Fant en beskrivelse i form tegninger av det en gang. sdet var i en link på Bimmer eller muligens jeg søkte på nettet. Men husk at det er mange søkebegrep. Rammenummer, chassinr. VIN nummer etc Det høres utrolig interessant ut! Men har ingen garanti om det er orginalt spedometer i bilen, men vil no iallfall tro det! Så det hadde vært en mulighet å prøvd det Men hvis det finnes skjulte ramme nummere, så er det gode muligheter for di er på bilen enda Og di er vel det sikreste jeg kan gå utifra Så da hadde det vært med tegning eller noe, siden jeg ikke kjenner denne typen bil så godt. Men hva side på demper tårnet tenker du da? At det kan være skjult på innsiden da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå