GSS Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Dere som har oppvarmet garasje, hva slags ventilasjon har dere, og fungerer det tilstrekkelig? Holder det med en luke på veggen f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Jeg har varmepumpe i garasjen min..Funker fett som avfukter også vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Eg kan sjekke litt om ein (eller fleire) tråd(er) på pcn Kva er planen med garasjen? Skal grombilen stå vinterlagra eller køyrer du inn og ut heile tiden om vinteren? Enkel, dobbel eller enda større? Rust elsker varme og fuktigheit, so skal du køyre inn og ut heile tiden om vinteren, bør du få ned luftfuktigheiten ein del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Mars 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2011 Det er en dobbelgarasje, 50 m2. Grombilen står vinterlagret, men jeg kan også tenke meg at den vil brukes til bruksbilen, men ikke nødvendigvis daglig. Dette avhenger av om jeg klarer å holde fuktighetsnivået lavt nok. Idag står ikke bruksbilen der inne, og jeg fyrer med en oljeovn. I tillegg står det en luftavfukter der inne. Har ikke montert noen lufteluker på veggen enda, men regner med at det må opp uansett. Oljeovnen blir snart erstattet med en varmepumpe, og jeg hører flere si som bmw cab at denne alene også fungerer som avfukter. Men gjør den det når det står modus for oppvarming? Det virker logisk at den gjør det når den står og kjøler ned luften (på samme måte som en avfukter). Og hva med sommeren, da jeg helst ikke vil ha varmepumpen i gang i det hele tatt? Jeg har lurt på om det holder med en luke i veggen (evt. fler), og om en av dem bør ha ei vifte, f.eks. slik som avtrekk på baderom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 På sommeren har du kald luft fra varmepumpa.Har ingenting å si det,den renser lufta uansett..Bare bytte ut filter iblant,og de fleste nye varmepumper renser systemet selv.Jeg lar min stå på 22+ grader om vinteren og på sommeren så ligger den nede på 14 + grader,funker fett det.. Og ikke bruk en sånn avtrekk man har på baderom.Det blir ikke så mye fukt/dugg i garasjen din at du blir nødt til å lage en sånn luke.Og den gjør også det at det aldri blir godt og varmt i garasjen,siden den slipper inn kald luft..Kjøp deg en billig varmepumpe hvis du ikke vil bruke pener på det.En billig sak klarer å yte helt opp 25+ grader i 15- grader.Etter 25 - grader så sliter de fleste varmepumper.Men du vil jo ikke fryse ihjel i garasjen for det om,og slipper fukt etter at bilen har vært ute i snø været..Jeg angrer ikke et sek på det,men nå har jo garasjen min litt str.Så må varme opp litt,hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå