Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt i overskiften er det snakk om en E30 med 3,5 liters motor (M30B35) fra E34.

So, to business:

1)

Selger sa at kaldstarten ikke var tilkoblet. Så det jeg da lurer på er hvor den ligger, hvordan den skal kobles til/hvordan den ser ut :P Jeg er veldig grønn på BMW (Har nesten kun hatt Ford :oops: )

2)

Andre tingen er vifta på radiatoren. Motoren blei nok bare kasta oppi motorrommet og så solgt, så vifta er ikke tilkobla. Går to ledninger, som er tvinna sammen i enden, fra vifta og ut i motorrommet og en fra batteriet og inn på vifta (satt på en sikring for å kunne stoppe vifta. Men kan også dra fra hverandre de to andre ledningene for å stoppe den). Spørsmålet er veldig likt det forrige. Hvordan skal dette kobles for å få vifta til å starte av seg selv når den skal? Kunne jo laga tvangsstyring, men vil ikke det da jeg vil ha det littegrann på stell :P

Er rævva på å forklare, så kan ta noen bilder og prøve å forklare litt seinere om dette blei veldig uforståelig og gresk :P

Mvh Rune :)

Skrevet

På en 335 jeg bygde var det uttak i toppen av radiatoren for og skru inn en tempføler, så den hadde 2 trinn og derfor var det 2 ledninger som kunne kobles inn på denn i tilegg til +en og en jordings ledning.

Skrevet

Er et par kompiser som har spurt om det er nye eller gamle typen M30, men jeg veit ikke, for ingen har noen gang fortalt meg hva som er forskjellen :P

Men temperaturmåleren i dashen funker ikke, så er mulig jeg har samme motor som deg, Rakvaag. Hvor er den føler'n da?

Skrevet

Tempmåleren din funker ikke pga at tempføleren fra e34 ikke passer med e30 instrumentet. Jeg måtte bruke føleren fra en e30 motor da jeg satte inn motor fra e34.

Den ene føleren har 2 poler mens den andre har 1 pol, husker ikke hvilken bil som hadde hva...

Skrevet

Du ser forskjellen på luft mengde måleren, Di nye motorene fra E34 og E32 har sort plastikk deksel på toppen av luftmengdemåleren mens di gamle har rutete aluminiums topp. Åsso er det rund plugg på dysestyringene på gasspjeldet på den nye motoren mens den er avlang på E28 motorene. temp føler kjøpte jeg på biltema, Bare og finne en med rette størrelsen på gjengene:) og så tok jeg ut blendingstoppen på siden av radiatoren og satte den inn der. Men funker akkurat likens med den sorte slange koplingen som er avbildet tideligere her og :) at temp måleren ikke virker kan jo være så enkelt som at ledningen mellom motoren og ledningsnettet til bilen ikke er tilkoblet eller koblet feil. jeg byttet ikke temp føler når jeg bygd min 335.

• 2 weeks later...
Skrevet

Fikk tak i en liten sak som ble satt på ene slangen fra radiatoren som hadde to poler. Kobla bare de to ledningene som gikk fra vifta og ut i motorrommet på den :) Så nå blåser den når den skal. Var veldig mye enklere enn jeg hadde trodd :P

Da gjenstår bare å få liv i temperauren i dashbordet, men skal bestille føler til E30 og se hva jeg får til :)

Tusen takk for svar, folkens :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...