Blaa Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Har HiFi pro i min bil. Altså , diskanter ved a stolpene og mellomtoner i dørene. Samme bak. Så akkurat der skal jeg ikke klage. Ufattelig bra til å være "originalt" anlegg. Spiller høyt og klart. Det eneste jeg ikke liker i bilen, er noe tam bass. Det er bra bass for mitt bruk såklart, men musikken jeg hører på krever noe bedre bass. Som kan gå noe dypere osv. Og jeg vil ikke kjøpe basskasse å ha baki. Jeg har kommet forbi den tiden. Derfor syntes jeg Earthquake SWS8 hadde vært perfekt til bilen Med HiFi-pro ville jeg absolutt forsikret meg om at det var XI utgaven jeg hadde kjøpt... Altså 2 Ohms utgaven og ikke 4 Ohm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2011 Ahh. Tusen takk. Da får jeg høre med han om XI utgaven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Juni 4, 2011 Share Skrevet Juni 4, 2011 Jåw Sofa... Hva endte du opp med til slutt? Har du handlet noen SWSr? Med Engen Audio, bestiller man da per e-post? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2011 Nei, har enda ikke fått handla Valget står mellom SWS8, eller en flat sub fra Ground Zero, men er usikker på om den fra Ground Zero passer under setene. Altså, om de er "plug&play". Ville isåfall ringt Engen Audio om du skal bestille, så hører du med han hvordan du gjør det Sier ifra så fort jeg får bestilt. Jeg har jo bursdag om ikke så lenge, så kanskje jeg skal ønske meg subwoofere? Det står mellom det, eller nye dekk til de andre felgene som jeg gjerne vil ha på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Juni 7, 2011 Share Skrevet Juni 7, 2011 Jeg sitter litt på gjerdet angående handel. Ble visst andre prioriteringer som et nytt effekttrinn til stereon i heimen. Men Kickstart.no har på lager, ender sikkert opp med de om det blir handel. Er Ground Zero noe vanvittige saker eller, siden du vurderer de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kawa zxr Skrevet Juni 7, 2011 Share Skrevet Juni 7, 2011 Jeg har adapter du kan få phonosignaler ut av så du kan koble en skikkelig forsterker til di swsène dine.. Da er det bare og handle eller bruke en helt standar forsterker til bil.Vil ikke anbefale deg og sette i to såpass mye større subber på den stakars lille du har i originalt. Tror denne yter 2x40 whatt eller noe sånn.Gi beskjed hvis dette er intresant.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Juni 7, 2011 Share Skrevet Juni 7, 2011 Meg eller sofa du skrev til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kawa zxr Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 det er vel egentlig det samme..den som vil ha den først får den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Ja den får være Sofa sin. Jeg har forsterker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 Nå er jeg faktisk usikker på hvor stor den jeg har i bilen er fra før, ettersom jeg har HiFi Pro pakka, men med den saken du selger, kan man da koble på et "større" anlegg baki? Si hvis jeg vil ha en 10" i bagasjen istedet, så går det? Er ikke helt ram når det gjelder bilstereo. Hvertfall ikke på nyere biler. Og å demontere diverse i kupeèn er jeg noe redd for, ettersom jeg ikke vil ødelegge noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kawa zxr Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 med denne saken så kan du koble en haelt vanlig bilforsterker baki som alle gamle biler.. så du kan kobl på akkurat det du vil av subber og størrelser etter som hvor stor forsterker du selv setter i. Mener din er anelsen større enn 2x 40 men langt ifra stor nok til og koble på di to swsène. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 Mye er det snakk om for denne saken da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kawa zxr Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 Jeg må bare beklage men jeg har dobbelsjekket og den passer ikke på din forsterker desverre.. men jeg vet om en som muligens kan fikse en til deg hvis det er intresant.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 Sofa: Ta en titt på e90post.com sitt forum, der får du all info du trenger og hva du må ha osv... regner med at du har titta der allerede De skriver hvertfall der at SWS med OEM amp er helt OK! Men som mye annet skader det ikke med mer styrke. Jeg anbefaler heller å handle SWS, liker du det ikke så går du for bedre amp etc. Du går vel den veien uansett? Og for alt jeg vet er det nok for ditt lydbilde og ikke ha ny amp i tillegg. Etter at jeg oppgraderte mitt anlegg er det nå subene som henger etter. Og jeg har heller ikke endra på EQ til anlegget, som enten må endres ved oppgradering av SW til HU (head unit) eller ved ampen. Så i korte trekk er ikke EQ før oppgraderingen optimal etter oppgraderingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2011 Har ikke sjekka der enda, Fræsar, da jeg for tiden har vært uten pc, og bare brukt bimmers via telefon siste månedene. Men ny pc er kjøpt, og vil titte rundt om på E90post. Lydbildet i bilen min er supert etter litt innstillinger, men bassen klarer ikke mer, og den er langt ifra dyp nok. Jeg vil først og fremst ha SWSene, fordi da slipper jeg kasse i bagasjerom, og alt vil da se fint og ryddig ut. Får se hva det blir til etterhvert. Vil holde deg oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå