stigln Skrevet Mars 28, 2011 Skrevet Mars 28, 2011 Håper det er noen her som kan vite hva som feiler bilen!! Fruen kjørte hjem fra jobb i dag og hørte en Tikke/rassle lyd fremme fra motor et sted. Lyden ble høyere med høyere turtall,hvis hun nærmet seg 3000rpm så kom det en høy hyle lyd i tillegg(nesten som metall mot metall lyd) Dette kom og gikk. Når hun kom hjem så gikk jeg ut i bilen og startet den opp,,bilen gikk ganske fint på tomgang(noen små nykk hadde den) ingen lyd. Jeg gasset litt på,opp til ca 1500rpm da kommer rasslingen/tikkingen-ga litt mer gass og da kom det en skikkelig gnisse/hyle lyd som hun hadde beskrevet Slapp gassen og lyden ga seg... Så kom min far på besøk for å høre på lyden: Jeg startet opp bilen igjen(vet ikke om det var lurt) Da kom den hyle/gnisse lyden der med en gang og motoren gikk som et rokkel på tomgang uten å røre gassen,slo av motor med en gang!! Inne på computer står det no faults. Noen som vet hva det kan være/har vært borti lignende problem! Skal kontakte BMW i morgen da de var stengt da dette skjedde..
jørn_318i Skrevet Mars 28, 2011 Skrevet Mars 28, 2011 jeg hadde samme problem med en e46 320d og der var det vulkinga på reimhjulet på veivakselen som hadde gitt seg...
stigln Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Skrevet Mars 28, 2011 jeg hadde samme problem med en e46 320d og der var det vulkinga på reimhjulet på veivakselen som hadde gitt seg... Reklamasjon eller? Dyrt?
jørn_318i Skrevet Mars 28, 2011 Skrevet Mars 28, 2011 selve delen kosta 3000 og måtte betale dette av egen lomme da bilen var akkurat utenfor garanti
stigln Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Skrevet Mars 28, 2011 selve delen kosta 3000 og måtte betale dette av egen lomme da bilen var akkurat utenfor garanti Garanti/reklamasjon!! Min bil er 4 år. da er garantien ute. Kan jo alltids prøve meg på reklamasjon.. Bilen er vel ikke kjørbar nå?
stigln Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Skrevet Mars 28, 2011 selve delen kosta 3000 og måtte betale dette av egen lomme da bilen var akkurat utenfor garanti Måtte du betale delen selv eller hele gildet!?
jørn_318i Skrevet Mars 28, 2011 Skrevet Mars 28, 2011 det går ann å prøve seg på kjøpsloven, som er på 5 år. om du har stygge lyder fra motor du ikke vet sikkert hvor de kommer ifra så er det ikke annbefalt å kjøre med den så skaden ikke blir verre
stigln Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Skrevet Mars 28, 2011 Ok...da får viking hente bilen. Var det akkurat samme symptomene på din? kansje jeg får sove litt bedre i natt hvis det ikke er verre enn det som er gale.. Bilen min er gått 122000km! Hvor langt var din gått?
stigln Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Skrevet Mars 28, 2011 Turbo ras? fy deg.....nå ble jeg engstelig igjen! kan disse symptomene være det altså. la ikke merke til noe blå røyk bak bilen,men så ikke akkurat etter heller.
jørn_318i Skrevet Mars 28, 2011 Skrevet Mars 28, 2011 om det hadde vært turboras så mener jeg at den skulle hatt spydd ut eksosrøyk og gitt feilkode på turbotrykk. men blir artig å høre hva verkstedet finner. min hadde gått 104"km
stigln Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Skrevet Mars 28, 2011 om det hadde vært turboras så mener jeg at den skulle hatt spydd ut eksosrøyk og gitt feilkode på turbotrykk. men blir artig å høre hva verkstedet finner. min hadde gått 104"km Får håpe det er det du hadde på din eller noe billigere,da jeg akkurat har handla full Mpakke til den,skal inn og få det montert 6april. der ryker det 30laken
Alarmero Skrevet Mars 28, 2011 Skrevet Mars 28, 2011 ikke altid den gir feil kode desverre, men ja den burda da spydd ut en del røyk. tenkte bare siden den gik gale på tomgang til slutt, men er ikke så ille det heller bare du ikke starter den før det er sjekket ny turbo kan jeg ordne for 4500
DannyRS Skrevet Mars 28, 2011 Skrevet Mars 28, 2011 Peil olja på den, hvis nivået er normalt er jo det et godt tegn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå