mudbug Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Jeg har opprinnelig tungt på rattet. Jeg hadde 2,1 bar fra før. Idag øker jeg til 2,3 bar 17" hjul. Jeg føler at det er litt lettere på rattet. Hvilken trykk på dekk har dere???Takk for rådet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 2,3 foran og bak på originalhjul. 14" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 2,3 foran 2,5 bak er optimalt på 17 synes jeg,ble fort lei å humpe rundt med 2,8-3,0 i dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E84 X1 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 En tommelfingerregel tilsier økt trykk med 10% per tommer du overstiger originaldimensjonen på bilen. Ved 2,0 på originale 15" tilsier dette ca 2,4 på 17". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Jeg kjører med 3,2 bar i alle 4 på vinteren for å slippe seigmenn - har 225-55-16 på vinter. Bruker det samme på sommerdekkene som er 245*45-18 Til kommentar om at dekkene blir skjevslitt - har ikke opplevd det selv - kjører 10k på autobahn vær sommer Men dekkene "fjærer" mindre med høyt dekktrykk Mitt råd er prøv deg fram til hva du mener er konfortabelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2011 Jeg har 225x35 17". Jeg øker fra 2,3 til 2,4 bar framme og 2,5 bak. Rattet blir mer lettere. Det er utrolig at jeg kjører med 2,1 bar i 6 år og rattet er tung. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matss Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 I lavprofildekk har jeg som regel alltid 3,0 bar. Selvfølgelig smak og behag! Liker ikke å ha lavprofildekk med kun rett over 2 bar, føler dekkslitasjen blir feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå