Gå til innhold

Vårklargjøring av E91 M-Sport: Spørsmål om senk.

oyoz
 Share

Anbefalte innlegg

tja og si man ikke merker forskjell om man går til 18" fra 19" syns jeg var litt drøyt,

jeg satte 19" på pappa sin e39, og da var den helt jævlig og kjøre syns jeg, små dumper / hull / kanter etc var helt jævlig og kjøre over,

satt så på ett av mine 18" sett og da var bilen igjen komfortabel og kjøre !

lån noen 18" og prøv og se hva du syns før du kjøper nye :)

Det blir ikke innkjøpt 18" før jeg har prøvd først nei. Om det er noen i Osloområdet som har 18" til låns (eller byttelåns) er det bare å ta konktakt. Jeg stiller med jekk, momentnøkkel, kjøretur og kaffe :)

Jeg kjørte en stund med 17" og vinterdekk mens jeg ventet på 19" og det var ikke en god kombinasjon. Jeg tror problemet er at de myke dekkene med høy profil ikke greier å overføre bevegelsen til fjærene fort nok og da blir det jo i praksis som å kjøre uten fjærer i det hele tatt. Tror 18" er et godt kompromiss, selv om jeg ikke er så gira på å kvitte meg med de jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Tenkte jeg skulle oppdatere denne. Jeg sjekket lufttrykket i dekkene og det viste seg at dekkverkstedet hadde fylt på nesten 50(!) pund. Jeg reduserte det til 37 foran og 38 bak og det ble en helt annen bil :)

Har kjørt ca 3000 km nå og kan på det sterkeste anbefale kombinasjonen 19", Bilstein og Sessanta dersom du kjører mye landevei. Tur/retur Oslo - Volda er virkelig en syretest for hjul- og demperkombinasjoner (ikke minst tunnelene på Strynefjellet som er under oppussing). Fremdeles litt hardt til bykjøring, men det ofrer jeg gjerne for å kose meg på langtur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...