Crinos Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Som emnet sier... Hvor langt kan man kjøre etter at bremsesko/klosser lampa begynner å lyse? Det er selvsagt relativt, har så og si bare bremset med girkassa etter lampa begynte å lyse på vei hjem i går. Bestilte bremser i fra brems.no i går, og fikk just nå beskjed om at "estimert ankomst" er onsdag om en uke til, og da vet jeg ikke om det menes ankomst til meg, eller til brems.no. Jeg byttet bremseklosser på bilen i fjor, men kjører ca 50.000 km i året. Byttet da til orginale klosser, og lot bremseskivene være. (For ordens skyld ser bremseskivene fremme grei ut, men bremseskivene bak er klart tydelig slitt). For orden skyld er bilen en E46 320DAT 2003 mod. som nå har gått 185.000 km. Har bestilt EBC standard bremser og Greenstuff bremseklosser denne gangen. PS: Jeg hører ikke klassisk stål mot stål lyd, så det er i alle fall noe bremser igjen på alle hjulene.
Superbeetle Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Om du skal bytte skiver og klosser så er det vel bare til å gi gass, iallefall så lenge det ikke er stål mot stål.. Er skivene bak slitt el er de bare rusten? (da er de jo isåfall slitt for lite ) Sikker på at det ikke er varsellampen for lite bremsevæske som lyser?
oddeinarr Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 det blir omtrent som spm hvor stor er en stein, kan jo som nevnt over her kjøre så lenge klossende holder, kjører du til det går så langt som metall mot metall blir det en god del dyrere enn å bare skifte klossene med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå