Gå til innhold

E30"M3" S50B32-LR1, kikker litt på vanosen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til ervervelse av en særdeles fin 320i 83modell med 170k på måleren.

q1it5u6901ob574oq3ld.jpg

Da er det jo ikke annet å gjøre enn å begynne med litt prosjektering,

nå on dagen går det mest i gjennomgang av det viktigste, karosseriet, dette skal rustsveises, noe som blir veldig lite arbeid og deretter forsterkes godt opp.

Har som smått begynt med litt sveising og pussing og ser det underveis at jeg aldeles ikke gjorde noe dumt kjøp.

til nå har det meste av tiden gått med på å lage til kopier av forsterkningene til e30 cab og kanalforsterkninger.

Alt av ekstra plater blir laget i rustfritt AL2000 stål som er vanvittig stivt.

Mer update kommer.

7wcjefkmc8sr3jx3yawe.jpg

Forsterkning av dempertårn.

39vvuulc0fmmk5jougp9.jpg

Han som sveiser for meg er en skikkelig kunstner!!!

zr38oa0eud8v29dysxu0.jpg

Ferdig sveist.

5fpejvjvfj756tmcf8b1.jpg

Kanalforsterkning

piwmaign8zgmer81m884.jpg

Dette blir selvfølgelig TIGsveist.

• Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

Som de ovenfor sier, sveisen der var strøken :o

Skrevet

Som de sier en fin sveis er en bra sveis. Er veldig glad for å kjenne en som fikser sånt for en billig penge.

Har fått mannet meg opp til en liten økt i garasjen i dag, da ble det litt mer pussing(fant et rusthull over de berømte "jekkepunktene" forran når vi forsterket kanalen).

3sphfilcb5t0x4poe8wt.jpg

Ikke det verste jeg har sett.

Har og fått omsider skiftet diff da den som satt på bilen var sveist av forrige eier, i samme vendinga puttet jeg pinnebolter i diffen og laget hull i baggasjerommet for å lette arbeidet ved senere annledninger.

pwfwglr2lw1rumxhbcq8.jpg

Skrevet

Hmm, hvor legger du ledningsnettet som orginalt ligger i kanalene nå når du har sveiset det igjen? Kanalene er jo ikke det svakeste punktet, og er veldig greit å ha tilgang inn der for å renske ut skitt som samler seg, samt føre på litt mer tectylolje i ny og ne. Og den sveisen var bra!

Skrevet
Hmm, hvor legger du ledningsnettet som orginalt ligger i kanalene nå når du har sveiset det igjen? Kanalene er jo ikke det svakeste punktet, og er veldig greit å ha tilgang inn der for å renske ut skitt som samler seg, samt føre på litt mer tectylolje i ny og ne. Og den sveisen var bra!

Ledningene blir ført der de skal, driver å lager forenklet ledningsnett, da blir det luket ut til kun 9 ledninger bakover.

med det antallet trekker jeg bare en kabel til tilhenger(inneholder 7 ledninger med isolasjon)pluss en 2ledet kabel av passe dim, disse er såpass stive og butte ved litt teiping i enden at det bare er å skyve gjennom, på andre siden blir det kun en plusskabel, denne er også fin å bare skyve gjennom.

Når det kommer til tectyloljen har jeg bra tilgang til bade kanal og innside av forsterkning, gjør dette etter "klystermetoden" som en sykkelreparatør ville sagt det.

Du har helt rett i at kanalene i og for seg er stive nok, men ta i betraktning at avstivingen skal gå i bilens karosseri i helhet, noe som vil gi en gevinst tilsvarende innsveising av helbur(ikke på sikkerheten, men på responsen til understellet).

Har en god dialog med BT ang, bur, motor, understell og bremser.

Bur er jo som de fleste vet særdeles vanskelig å få godkjent(vil ikke ha vognlisens og tilhørende bruksbegrensning ennå), men jeg har en liten plan på gang, kommer med update på dette underveis.

Skrevet

Ok, det der er langt over igjennomsnittet bra sveising! Gratulere med nokke som ser ut til og vere ein rimeleg strøken bil :)

Skrevet

Ehh dette var bra sveise jobb,han fyren kan gjerne jobb litt for meg å,lett ;)

Men et bra utgangspunkt den e30n,legg ut flere bilder nå ;)

Skrevet

Var å putlet litt mer i garasjen i dag etter henting av et par M50 motorer, kan vel kanskje få en brukbar ut ifra dem. er bare 2litere da, men de skulle vel være et hav bedre enn L-jetronic øsa som sitter der nå.

har ikke helt fått noen planer om motor ennå så det får duge med en M50 foreløpig. Har laget opp litt planer for skrudd front, så nå er det vel snart frem med fresen for å ta punktene(synes BMW har gjort en flott jobb med bilene sine se bort fra å jobbe med motorbytte).

Har og laget til en test til ny stopper på clutchen.

enkelt å greit en bolt i stedet for plasttingen som sitter der originalt.

hjyjucgv0069d32b8ece.jpg

Dett var vel alt for i dag, i morgen blir det å få flyttet sikringsboksen inn i bilen og lage til motorkontakt til M50.

Skrevet
Ehh dette var bra sveise jobb,han fyren kan gjerne jobb litt for meg å,lett ;)

Men et bra utgangspunkt den e30n,legg ut flere bilder nå ;)

Sveiseren tar gjerne på seg arbeid, men har jo en del å si på hvor i landet man er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...