Gå til innhold

E30"M3" S50B32-LR1, kikker litt på vanosen...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Var da voldsomt, har ikke folk sett en sveis før liksom?

Ser ut til å være bra arbeid, følger med her. :)

Får du like bra sveiser? :)

• Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

Har spandert en del timer på putlearbeid i går eller dvs. endte med en allnighter. Jobben gikk ut på å demontere mest mulig i motorrom og flytte sikringsboksen inn i kupeen, er vel første og siste gang sistnevnte blir gjort for min del.

litt bilder av nattens innsats:

jstbuonm6b25jz15k6dq.jpg

Det verste var å plukke alle ledningene inn gjennom gummitetningen i torpedovegg

pqeruuvtvvo3bg3lohfd.jpg

Skal finne noe annet fornuftig å putte her

boa8a7ig916ga3uxnker.jpg

Fornøyd med tilstanden bak sikringsboksen, var ganske lite bøying og strekking av ledninger kontra originalt

gijjhmb60c57noy6ts7c.jpg

Her henger den på sin nye plass, noe stripsing og montering av sikringer og releer gjenstår...

Neste økt blir ut med motor og pusse og forsterke motorrom samt å lage motorfester til M50.

Skrevet

Jeg kan puste lettet ut, har prøvekjørt bilen etter at flyttet sikringsboksen, var litt redd for koblingsfeil da det var et par ledninger som ikke stemte helt overens med donorboksen.

laget du cab forsterkerene i dempertornet selv? får du ikke kjøpt disse lengre??

veldi pent gjort da :)

Laget de selv ja, får vel helt sikkert tak i de fortsatt, men tingen var at jeg ville få i riktig materiale og helst dagen før så da utgikk det å bestille.

I morgen blir det komplettering av skrudd frontboks og ut med motor(BTW, bare kom og hent om noen vil ha en m20 L-jetronic).

• 2 weeks later...
Skrevet

En stund siden updates her,

Har nå fått plassert M50 motoren i bilen og koblet opp det meste, mangler selvfølgelig noen deler, radiator, lambdasonde og en eksosmanifold. Har en torbomanifold jeg kunne laget noe eksosgreier ut av, men er litt for pirkete av meg til å gjøre ting halvgjort, så jeg skal ikke ta den ut før alt er på stell.

Rett før gamlemotoren ble kastet ut, et skikkelig ormebol av en motor.

g4zjvk58js3kasi6nxf7.jpg

Prøvemontering av nye motoren, her er det brukt M20 motorlabber, veldig fin vinkel på motoren hvis man tenker på et custom innsug og turbo, et hav av plass på eksossiden.

htwvdwl60sq27ocdq8hm.jpg

rnuhcj4dxr7e3ootwvmv.jpg

Motoren ute igjen for å shine opp motorrommet

vc6qh69tr1qlxgagjdun.jpg

Her er den på plass igjen med E36/M20 motorlabbcombo, med denne kombinasjonen fikk jeg akkurat den høyden og vinkelen på motoren ville ha med noe hjemmesnekrede motorputer, men...

3iy15mur7za1adtz7i1h.jpg

Måtte uansett til med modding av innsug for å gå klar av BFKen, så da var det bare å ta sagen fatt og begynne... Flaks jeg har flere innsug tilfelle bommert.

wek4zpr6wf9651po4ipa.jpg

Etter litt kapping og tilpassing var det frem med loddebolten for å sveise litt plast, og ja, innsuget er vakumtestet og er tett. likte godt klaringen til BFKen nå.

1gq0r1sx1xviqpjic3t2.jpg

Har og kjøpt inn en x20 kontakt på bilsiden koblet og loddet det som trengs for at motoren forhåpentligvis vil virke, og om noen lurte så skal ledningene til oljenivåmåleren være i stikk en og to. DVS Stikk nr2 i den originale E30 kontakten(både rund og firkantet) skal i stikk 1 på M50 ledningsnettet og stikk 15 i firkantet, og stikk 10 i rund kontakt skal i stikk 2 på M50. Så at Doktor Fliid ikke hadde info om dette i guiden sin.

Neste på tapetet er å lage nytt ledningsnett til fronten(lys og lignende) å trekke dette utenfor motorrommet, skal jo selvsagt og få startet opp motoren, men er nødt til å vente på deler foreløpig...

Skrevet
Hvorfor flytter du sikkringsboksen inn i bilen? Har det noen fordel?

Fordelen er jo elementær, boksen er montert lavere og nærmere senter av bilen for å optimalisere vektfordelingen.

Eller så var det bare for å cleane opp motorrommet litt ekstra, pluss at jeg har noe annet gøy som skal monteres der hvor den egentlig sitter, kommer mer om dette senere...

Skrevet
ossen går det kløtsjbeinet med sikringsboksen der? vil ikke slå kneet oppi?

Det går veldig fint, der boksen er montert er ganske langt innunder dashbordet og rett over festet til platen som er montert under dashbord og rattstamme, tror jeg hadde hatt noget snodig anatomi skulle det blitt konflikt med knærne :D

Men en annen ting jeg lurer på om noen kan være til hjelp?

Bilen min har den firkantede motorkontakten, jeg har fulgt koblingskjemaet til fliid, men får ikke bensinpumpen til å gå med M50 motoren, noen som har noe greie på dette? Jeg vil bli evig takknemlig om jeg slipper å stjele strøm fra releet og trekke ny kabel til pumpen.

• 2 weeks later...
Skrevet
Jeg har ett likt prosjekt, har ikke startet helt enda.

Men jeg ser at du er veldig godt i gang ;)

Skru til blodet spruter :P

Ja er nå litt på vei, har ribbet bilen helt i motorrom og innvendig, driver å luker ut noen kilometer med ledninger og trekker nytt ledningsnett fremme og bakover, går for cleanlook i motorrom så trekker ledningene gjennom ved sideblinkersene og fremover gjennom øvre avstiver.

Har og laget til nytt varmeapparat i knøttsize, kun 1,2kg.

Får vel poste noen bilder og etterhvert, har vært litt laber innsats i garasjen da man får litt skader å lege når man blir for ivrig med prosjekteringa...

• 5 months later...
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg et annet koseobjekt, her trengs det ikke annet enn generelt godt stell og litt småputling(+en hellakkering), så da blir 320en satt litt bort i skyggen.

70l51jvou9746zrhgdrh.jpg

cwcchblcwfalecrsyyzc.jpg

Noen deler er og bestilt, men det kommer jeg tilbake til.

Første pri er å få inn et par linjer i vognkortet, men dette er ikke noe stress og det hjelper massevis på motivasjon og arbeidslyst når julenissen tok en tidlig visitt hos meg i dag...

dco56wtouwzjrr7qm77u.jpg

Ble myyye utpakking som tok mesteparten av ettermiddagen min, men godt verktøy er halve jobben sier de.

7c3ep3nhq8gvr0idigxm.jpg

Så da er det vel bare for meg å bli bedre på å oppdatere her inne fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...